دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در آنا بخوانید؛

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان/ آیا کتب درسی راهکار خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است؟

لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان  آیا کتب درسی راهکار خوبی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است؟
اگر فرهنگ ایثار و شهادت را نتوانیم به نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ برسانیم، به نحوی کمک به فراموشی آن کرده‌ایم و دیگر این قشر خبری از امسال فهمیده‌ها و سلیمانی‌ها نخواهند شنید.
کد خبر : 811721

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه جامعه خبرگزاری آنا؛ ۸ آبان ماه، روزی است که جوانی ۱۳ ساله قمی برای دفاع از میهن خود غرق در خون شد. جوان‌ترین رزمنده ایرانی در دوران دفاع مقدس که مقابل ۵ تانک عراقی ایستاد و زیر یکی از تانک‌ها در جهت جلوگیری از تعرض دشمن نارنجک‌های بسته شده به خود را منفجر کرد.

آری، وی همان حسین فهمیده‌ای است که در سال‌های گذشته نام آن را در کتاب‌های درسی خوانده‌ایم و دقیقا کمتر کسی است که از رشادت‌های این رزمنده نوجوان وطن بی‌خبر باشد. نوجوانی که امام خمینی (ره) برای وی در پیامی گفت: «رهبر ما آن طفل سیزده‌ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

نوجوانی که با سن کم خود، جنگ تحمیلی را تحت تاثیر خود قرار داد و این روز‌ها که نوجوانان ما از سوی استکبار جهانی با جنگ نرم روبه رو هستند، باید بیشتر بر روی رشادت‌های این سردمداران فرهنگی کار کرد تا فرهنگ ایثار و شهادت را در نسل‌های آینده ترویج دهیم، موضوعی جدی که شاید ذهن نوجوانان را روشن کند.

کشور ما ایران در طول ۴۴ سال اخیر از این دست رشادت‌ها کم به خود ندیده و اگر فرهنگ ایثار و شهادت را نتوانیم به نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ برسانیم، به نحوی کمک به فراموشی آن کرده‌ایم و دیگر این قشر خبری از امسال فهمیده‌ها و سلیمانی‌ها نخواهند شنید.

همانطور که گفته شد، در سال‌های اخیر شهدای زیادی همچون شهیدان حاج قاسم سلیمانی، محسن فخری‌زاده، مصطفی احمدی روشن، داریوش رضایی نژاد، مجید شهریاری و … داشته‌ایم که این روز‌ها کمتر نوجوانانی هستند که از رشادت‌های این افراد با خبر باشند.

شهدایی که در راستای رشد و تعالی کشور و سربلندی مردم پای کار نظام بودند و به دست توطئه‌گران غرب به شهادت رسیدند.

به ویژه این روز‌ها که دشمن به فکر برهم زدن نظم و امنیت کشور و فریب دادن نوجوانان و جوانان کشورمان هست، باید فکری ویژه به حال مشکلات فرهنگی کنیم. موضوعی که از سوی دشمن بسیار جدی گرفته شده و حالا کاراکتر‌های غربی جای قهرمانان خودمان را در ذهن نوجوانان گرفته‌اند.

با توجه به اتفاقات اخیر، وزارت آموزش و پرورش، دستگاه‌های متولی و … باید هرچه زودتر فکری جدی‌تر کنند تا نوجوان تحت تاثیر اختلافات و برخی فریب‌ها قرار نگیرند و در آینده دچار مشکلات جدی‌تری در زمینه فقر فرهنگی نشویم و امید این این موضوع هرچه زودتر در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته