دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1401 - 09:56
رودسرابی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی فرآوری پسته در شهرستان خوشاب

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی فرآوری پسته در شهرستان خوشاب
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب میزان سرمایه‌گذاری برای فرآوری پسته در این شهرستان را ۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
کد خبر : 812049

ابراهیم رودسرابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در سبزوار با توجه به برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای پسته در شهرستان خوشاب اظهار کرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی این محصول استراتژیک در سطح ملی و بین‌المللی ایجاد کند؛ چراکه میزان سرمایه‌گذاری برای فرآوری پسته در این شهرستان ۴۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: جشنواره منطقه‌ای پسته در خوشاب دارای ۴۳ غرفه بوده که در کنار سایر محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی، دستگاه‌ها و روند فرآوری بهینه پسته نیز در معرض دید عموم قرار گرفت. سطح زیر کشت پسته در شهرستان خوشاب ۱۲ هزار و ۲۵۰ هکتار بوده و با این سطح وسیع زیر کشت، منطقه خوشاب دارای رتبه دوم کاشت و برداشت پسته در استان خراسان رضوی است.

معرفی محصول استراتژیک ملی و بین‌المللی در جشنواره منطقه‌ای

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب، گردش مالی تولید، فرآوری و فروش محصول پسته در این شهرستان را ۲۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: واحد‌های فرآوری پسته در این شهرستان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید استان از ۱۷ واحد در سال گذشته به ۲۱ واحد در سال جاری افزایش داشته است.

رودسرابی، پسته فندقی، کله‌قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی را از گونه‌های پسته زیر کشت در شهرستان خوشاب نام برد و بیان کرد: این شهرستان شامل بخش‌های مرکزی، مشکان و نوده انقلاب شده که حدود ۷۰ روستا را در دل خود جا می‌دهد.

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی فرآوری پسته در شهرستان خوشاب

به گزارش آنا، شهرستان خوشاب به مرکزیت سلطان‌‌آباد در ۳۵ کیلومتری سبزواره قرار دارد و دارای رتبه دوم کاشت و برداشت پسته در استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته