دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 آبان 1401 - 09:49
خطاب به آمریکا و متحدانش؛‌

کیم جونگ اون:‌ تهدید هسته ای را با سلاح اتمی پاسخ می دهیم

کیم جونگ اون:‌ تهدید هسته ای را با سلاح اتمی پاسخ می دهیم
رهبر کره شمالی که شخصاً آزمایش موشک قاره پیمای «هوآسانک 17» را نظارت کرده، هشدار داد که با تسلیحات اتمی به تهدیدهای هسته ای آمریکا پاسخ خواهد داد.
کد خبر : 815309

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، خبرگزاری رسمی کره شمالی می‌گوید «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بر آزمایش موشک قاره پیمای «هوآسانک ۱۷» که روز گذشته شلیک شد، نظارت داشته است.

این آزمایش یک روز بعد از آن انجام شد که پیونگ یانگ هشدار داد که پاسخ نظامی دندان شکنی به افزایش حضور نیرو‌ها و تجهیزات هسته‌ای آمریکا در سطح منطقه می‌دهد.

رئیس کیم حین نظارت بر این آزمایش موشکی وعده داد که با تسلیحات اتمی به تهدید‌های هسته‌ای آمریکا پاسخ خواهد داد.

او که در جریان این سخنرانی، برای نخستین بار چهره فرزند دختر خود را رسانه‌ای کرد، گفت که تهدید‌ها و سیاست‌های خصمانه واشنگتن و متحدانش، کره شمالی را به طور قابل ملاحظه‌ای به سمت تسریع روند تقویت بازدارندگی هسته‌ای عظیم خود سوق داده است.

وی همچنین گفت چنانچه دشمنان به تهدید کره شمالی ادامه دهند، دولت پیونگ یانگ هم قاطعنانه و با توسل به تسلیحات اتمی به تهدید‌های هسته‌ای آن‌ها پاسخ می‌دهد و در برابر تقابل جویی همه جانبه آن‌ها دست به مقابله به مثل می‌زند. 

کیم جونگ اون همچنین گفت که پرتاب موشک هوآسانگ ۱۷ بخشی از راهبرد اصلی افزایش توان دفاعی است که هدف از آن ایجاد قوی‌ترین قدرت بازدارندگی هسته‌ای جهان است و اثبات می‌کند که پیونگ یانک توانایی مهار هرگونه تهدید هسته‌ای را دارد.

موشکی که کره شمالی روز جمعه شلیک کرد، در بازه زمانی ۶۹ دقیقه، با رسیدن به ارتفاع ۶ هزار و ۴۱ کیلومتر، مصافت یک هزار کیلومتر را طی کرد و در آب‌های ساحلی شمال ژاپن فرود آمد.

وزارت دفاع ژاپن می‌گوید که این موشک می‌تواند با طی مسافت ۱۵ هزار کیلومتر، به قاره آمریکا برسد.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه به درخواست آمریکا، درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی نشستی برگزار کند.

آزمایش موشکی کره شمالی، شمار پرتاب موشک بالستیک قاره پیما از سوی این کشور در سال میلادی جاری را به هشت مورد رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته