دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1401 - 16:26
عضو هیئت علمی دانشگاه:

مقابله با اغتشاشات «جهاد تبیین» می‌خواهد/ وقتی برای آگاهی‌دادن باید خون دل خورد

مقابله با اغتشاشات «جهاد تبیین» می‌خواهد  وقتی برای آگاهی‌دادن باید خون دل خورد
علیرضا منظری توکلی با اشاره به اغتشاشات اخیر عنوان کرد: در جهاد تبیین باید خون دل خورد تا بتوان فردی را آگاه کرد.
کد خبر : 815661

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کرمان، علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در جمع مدیران و معاونان سمای استان کرمان با اشاره به هجوم همه‌جانبه دشمنان برای تخریب افکار آحاد مردم و ملت ایران اظهار کرد: امروز دشمن توان خود را در فضای مجازی به‌کار گرفته تا بتواند مردم ایران را ناامید کند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در جمع مردم اصفهان بر ضرورت ایجاد امید بین مردم به‌خصوص نسل جوان تأکید کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، پمپاژ ناامیدی از سوی شبکه‌های معاند بین جوانان را امری خطرناک توصیف کرد و ادامه داد: در جریان حادثه عاشورا شخصی که در صحرای کربلا موجب آتش کشیده شدن چادرهای کاروان امام حسین علیه‌السلام شده بود برای توبه به دیدار امام سجاد علیه‌السلام رفت؛ اما به‌دلیل ناامیدی از طلب بخشش امتناع ورزید.

منظری توکلی تبیین کرد: امام سجاد علیه‌السلام فرمودند که ناامیدی از درگاه خداوند از بدترین گناهان است. ناامیدی در جامعه برای فرد و جامعه آنچنان آسیب‌ساز است که بالاتر از گناه شرکت در جنگ با امام حسین علیه‌السلام و آل رسول(ص) است.

**عمل به رهنمودهای ولی‌فقیه راهگشای ملت است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، عمل به رهنمودهای ولی‌فقیه را راهگشای ملت در شرایط کنونی دانست و تشریح کرد: حکمتی که مقام معظم رهبری مداوم بر امیدآفرینی تأکید دارند همین است و حکمتی که دشمن مداوم بر ناامیدی تأکید دارد و تمامی توان رسانه‌ای خود را برای ایجاد ناامیدی به‌کار گرفته در همین است و اغتشاشات اخیر در اصل تهدید است؛ اما مردم ایران پیرو شهید حاج قاسم سلیمانی هستند که به ما یاد داد فرصتی که در تهدیدهاست در فرصت‌ها نیست، به شرطی که نترسید و نترسانید.

مقابله با اغتشاشات اخیر «جهاد تبیین» می‌خواهد، همان خون دل خوردن/ پیامبر اکرم(ص) با محبت اعراب را تربیت کرد

منظری توکلی در بخش دیگری از سخنان خود جهاد تبیین را مهم‌ترین وظیفه استادان و معلمان عنوان کرد و افزود: امروز من و شما باید با مقام معظم رهبری و شهدا پیمان ببندیم تا توان داریم برای آگاه‌سازی مردم و جهاد تبیین اقدامات لازم را انجام دهیم؛ البته همانطور که از اسم جهاد مشخص است، کار سخت است.

وی تأکید کرد: جهاد نظامی از جهاد تبیین به مراتب ساده‌تر است؛ چراکه در جهاد نظامی باید خون بدهی؛ اما در جهاد تبیین خون دل می‌خوری، یعنی اینجا باید خون دل خورد تا بتوان فردی را آگاه کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، معلمان را طلایه‌داران جهاد تبیین دانست و افزود: خوش به سعادت شما که در دوران مدرسه می‌توانید دل نوجوان که مانند زمینی مستعد و عاری از علف هرز آماده پذیرش معارف است را آماده‌تر کنید و با تبیین حقایق گام بزرگی برای آینده آنها بردارید؛ چراکه این کودک وقتی بزرگ‌تر می‌شود کار بسیار سخت و دشوارتر می‌شود، بنابراین معلمان باید سعی کنند از حداکثر ظرفیت‌ها و توان در مدارس برای پیشبرد اهداف جهاد تبیین استفاده کنند.

منظری توکلی، راز موفقیت پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم در حجاز را مهربانی و رأفت نبوی معرفی و بیان کرد: کلید طلایی ورود به دل‌های مردم در تمام سطح‌ها به‌خصوص دانش‌آموزان محبت است، اگر از من بپرسند بالاترین بازدهی در امور را چه چیز دارد، می‌گویم بدون تردید محبت، اگر رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم می‌تواند اعراب را تربیت کند، تا جایی که تا پای جان کنار ایشان بایستند با محبت بود که در چنین دستاوردی موفق بودند؛ اما یادمان باشد آن محبتی تأثیرگذار است که به‌جا، به‌موقع و به اندازه باشد.

وی اضافه کرد: افراط در محبت هم زیان‌آور است، محبت مانند دمای مناسب برای بدن، برای روح نیز نیاز است. آن مدیر و معلمی که به دانش‌آموز محبت می‌کند، در تربیت فرزندان و دانش‌آموزان موفق خواهد بود؛ بنابراین باید دو ویژگی را از خود دور کنیم، نخست اینکه سخت‌گیر و دوم سنگدل نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته