دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آذر 1401 - 11:27
آخرین خبر از صدور روادید گوش‌شکسته‌ها؛

آزادکاران جامانده امشب راهی می‌شوند؟

آزادکاران جامانده امشب راهی می‌شوند؟
سخنگوی فدراسیون کشتی از تلاش فدراسیون برای صدور روادید نفرات جا مانده خبر داد و گفت احتمال صدور ویزا هست و ناامید نیستند.
کد خبر : 818901

محمد ابراهیم امامی در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا در مورد آخرین وضعیت صدور روادید کشتی‌گیران گفت: بعد از اینکه ویزای کشتی‌گیران آمد؛ ویزای نفراتی مثل علیرضا کریمی، امیرعلی آذرپیرا، علی اکبر فضلی به عنوان کشتی گیر، احسان امینی و اباذر اسلامی به عنوان مربی و همچنین ابراهیم مهربان به عنوان سرپرست و محمد مصلایی پور به عنوان داور صادر نشد. همان موقع با اتحادیه جهانی تماس گرفتیم و شرایط را گفتیم. آن‌ها هم با فدراسیون آمریکا رایزنی کردند تا مشکل ویزای کشتی‌گیران را حل کنند. 

وی در مورد احتمال صدور روادید کشتی‌گیران اظهار داشت: احتمال اینکه ویزای این نفرات هم امروز صادر شود و آن‌ها راهی آمریکا شوند وجود دارد و ما ناامید نیستیم. نهایتا تا امروز عصر این فرصت وجود دارد و در صورتی که این اتفاق بیفتد کشتی‌گیران به همراه سایر نفرات بامداد فردا راهی آمریکا خواهند شد. 

سخنگوی فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که فدراسیون پیش از این اعلام کرده بود در صورتی که ویزای یک نفر هم صادر نشود؛ به این مسابقات اعزام نمی‌شوند، چه اتفاقی افتاد تصمیم آن‌ها تغییر کرد، گفت: سال گذشته مسابقاتی که در آمریکا برگزار شد به صورت دوستانه بود اما امسال شرایط فرق می‌کند. ضمن اینکه تیم‌هایی که پس از ثبت‌نام جهت حضور در این مسابقات غیبت داشته باشند ممکن است تبعات و محدودیت‌هایی برای حضور در مسابقات قاره‌ای و جهانی داشته باشند. 

امامی ادامه داد: با توجه به اینکه مسابقات جهانی سال آینده در صربستان برگزار می‌شود و مسابقات گزینشی المپیک هم هست و برای کشتی‌گیران ما کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس اهمیت زیادی دارد، بنابراین با هماهنگی شورای برون مرزی تصمیم گرفته شد کشتی‌گیرانی که ویزای آن‌ها جهت حضور در مسابقات جام جهانی صادر شده راهی این کشور شوند و برای ویزای دیگر نفرات هم امروز تلاش کنیم.  امیدوارم که این اتفاق بیفتد و بتوانند سایر نفرات ما هم به این مسابقات اعزام شوند. 

وی گفت: تیم خیلی جوانی داریم که با گروه سختی باید کشتی بگیرند. علاوه بر تیم ژاپن، تیم منتخب جهان هم پرمهره است. امیدوارم آزادکاران ما هم مثل کشتی فرنگی بتوانند در جهان درخشش داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته