دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1401 - 09:57
عضو سابق کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها:

۲۸۸ میلیارد تومان، کفاف اجرای قانون هوای پاک را نمی‌دهد

۲۸۸ میلیارد تومان، کفاف اجرای قانون هوای پاک را نمی‌دهد
عضو سابق کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها گفت: مبلغی که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون هوای پاک و کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده است، ۲۸۸ میلیارد است که کفاف اجرای پروژه‌های این قانون را نمی‌دهد.
کد خبر : 819835

بهزاد اشجعی  کارشناس آلودگی هوا و عضو سابق کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها در گفت و گو با آنا گفت: چند عامل در اجرانشدن این احکام قانون هوای پاک نقش دارند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: کمبود یا عدم تخصیص منابع مالی، در اولویت‌نبودن مسئله آلودگی هوا برای مجریان، اختلافات بین‌دستگاهی، تفاسیر شخصی و سلیقه‌ای برخی از مجریان از مفاد قانون، عدم اختصاص امکانات و اختیارات متناسب برای ناظر قانون.

به گفته عضو سابق کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها مبلغی که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای اجرای قانون هوای پاک و کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شده است، ۲۸۸ میلیارد است که کفاف اجرای پروژه‌های این قانون را نمی‌دهد.

وی با اشاره به این که عملکرد سلیقه‌ای مسئولان یکی دیگر از دلایل عدم اجرای قانون هوای پاک است، اظهارکرد: بعضی از مسئولان تکالیف خود را بر اساس دیدگاه‌های شخصی انجام می‌دهند در صورتی که باید بر اساس قانون امور را پیش ببرند و دلیل همه این موارد از در  اولویت نبودن مسئله آلودگی هوا برای بعضی از مسئولان نشات می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته