دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1401 - 13:09
به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی؛

پرستاران انگلیس اعتصاب کردند + فیلم

پرستاران انگلیس اعتصاب کردند + فیلم
نخستین اعتصاب سراسری پرستاران در انگلیس که خواستار افزایش ۱۹ درصدی دستمزد به علت افزایش هزینه‌های زندگی هستند، آغاز شد.
کد خبر : 820412

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ده‌ها هزار نفر از پرستاران در انگلیس اعتصاب کردند. این نخستین اعتصاب سراسری پرستاران در انگلیس است. پرستارانی که در خدمات درمانی دولتی خدمت می‌کنند ۱۹ درصد افزایش دستمزد را به علت افزایش هزینه‌های زندگی خواستار هستند. اما دولت انگلیس می‌گوید تنها می‌تواند دستمزد پرستاران را ۴.۳ درصد افزایش دهد. 

در اینجا در بیرون از بیمارستان آکسفورد، پرستاران در نخستین اعتصاب سراسری در تاریخ خدمات درمانی همگانی، خدماتی که بسیاری معتقدند در آستانه فروپاشی است، به همکاران خود در سراسر ولز، ایرلند شمالی ملحق شده اند.

امی پریچت پرستار گفت: در دوره همه گیری کرونا و پس از آن، هزاران پرستار را از دست دادیم. دولت ما و اتفاقاتی که در دنیا برای یک دوره بسیار طولانی رخ داده است، به شدت پرستاران را تحت تاثیر قرار داده است.

یک روز پیش از آغاز این اعتصاب با ریچل آمبروز یکی از پرستاران در خانه اش دیدار کردیم. او دیگر نمی‌تواند هزینه گرم نگه داشتن خانه برای تمام وقت بپردازد و به همین علت زمانی که فرزندانش در مدرسه هستند، دمای خانه اش بسیار سرد است. ۲۰ سال است که او پرستار است و ریچل می‌گوید حقوقش به سختی برای تامین هزینه‌های زندگی کفاف می‌داد و امسال به علت افزایش بسیار زیاد هزینه‌های زندگی، با مشکل مواجه شده است.

ریچل آمبروز گفت: از تابستان امسال، به طور میانگین هزینه‌های زندگی ۱۶۰ پوند در ماه افزایش یافته است. این افزایش هزینه‌ها ادامه داشته است و اکنون به ۴۰۰ پوند رسیده است. قیمت‌ها همچنان در حال افزایش یافتن هستند و عملا دیگر توان تامین هزینه‌ها را نداریم و به همین علت اکنون زمان آن رسیده است برای بهبود اوضاع اقدام کنیم. ۱۰ تا ۱۵ سال است که دستمزد‌های ما تغییر چندانی نداشته است.

نظام سلامت انگلیس که در حال حاضر با کمبود نیرو مواجه است، با اعتصاب پرستاران پیامد‌های کمبود نیرو در کادر درمان وخیم‌تر خواهد شد. پرستاران در سال‌های اخیر افزایش ۱۹ درصدی دستمزد‌ها را خواستار بوده اند، اما در میز مذاکرات، مقامات دولت تنها با افزایش ۴ درصدی موافقت کرده اند.

تنها کارکنان کادر درمانی انگلیس تحت فشار نیستند بلکه کارکنان بخش ریلی، فرودگاهی، مرز، رانندگان و دیگر بخش‌ها نیز به علت افزایش هزینه‌های زندگی تحت فشار قرار دارند. دولت انگلیس در زمستان امسال با اختلال‌های گسترده در بخش دولتی مواجه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته