دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1401 - 08:15
محصولات شگفت انگیز برای ورزشکاران از سوی شرکت دانش بنیان آنیا

رونمایی از ۳ دستگاه ویژه برای دغدغه‌مندان تناسب اندام+ تصاویر

رونمایی از ۳ دستگاه ویژه برای دغدغه‌مندان تناسب اندام+ تصاویر
در جریان بیست و سومین دوره نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، از جدید‌ترین دستاورد‌ها در حوزه پژوهشی و فناوری رونمایی شد.
کد خبر : 820660

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، این نمایشگاه از تاریخ ۱۹ الی ۲۲ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگذار شد.

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز همچون دوره‌های گذشته در این نمایشگاه حضور داشت. به همین منظور خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا با مهدی رسولی، سرپرست معاونت فناوری و رئیس مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی نکات جالب تجه توجه زیر را عنوان کرد:

**تاریخچه

پژوهشگاه تربیت بدنی حدود ۴ سال است که مرکز نوآوری تخصصی ورزش را راه اندازی کرده و در کشور به صورت اختصاصی روی صنایع ورزشی فعالیت می کند. همچنین تاکنون موفق شده ۱۶ ایده را به محصول تبدیل کرده و به مرحله تجاری سازی برساند.

*معرفی محصول اول

۳ محصولی که در این نمایشگاه عرضه شد دستگاهی‌هایی هستند که توسط شرکت دانش بنیان آنیا تولید شده است و برای نام محصول هم از نام تجاری آنیا استفاده می کنند.

این دستگاه‌ها هم در حیطه ورزش و هم پزشکی کاربرد دارند.

از دستگاه ترکیب بدن تا دوچرخه تفریحی- ورزشی در نمایشگاه پژوهشگاه تربیت بدنی

 Body Composition یا ترکیب بدن است، دیگری دستگاه قد سنج و وزن سنج و آخری دستگاه اسنکر سه بعدی بدن است.


این سه دستگاه هر کدام تحلیل‌های مجزایی ارائه می کنند؛ ولی هر سه به یکدیگر متصل هستند و داده‌های آن‌ها باهم ترکیب شده و در ارزیابی نهایی استخراج می شود.


دستگاه ترکیب بدن، بدن را از نظر میزان آب، چربی، چگالی استخوان‌ها و دیگر ترکیبات مختلف بدن تحلیل می‌کند و حتی اعلام می کند که این چربی‌ها در کدام نواحی از بدن قرار دارند و در کجای بدن کمبود وجود دارد و باید تقویت‌هایی انجام شود.
به وسیله این دستگاه کمبود‌ها شناسایی و اگر نیاز به مداخله درمانی باشد، انجام خواهد گرفت.


دستگاه اسکنر سه بعدی، به وسیله دوربینی که برای آن طراحی شده بصورت ۳۶۰ درجه از فرد در حال چرخش تصویر برداری می کند و به تحلیل می‌پردازد.

در نهایت یک ماکت سه بعدی از بدن را با اندازه گیری‌های دقیق از نواحی مختلف بدن مثل دور کمر، دور شکم، اندازه دست و پا و... ارائه کرده و همچنین تحلیلی از آب، چربی و بافت‌های مختلف را در اختیار ما قرار می‌دهد.

از دستگاه ترکیب بدن تا دوچرخه تفریحی- ورزشی در نمایشگاه پژوهشگاه تربیت بدنی

**چگونه شاخص توده بدنی را اندازه گیری کنیم؟

دستگاه سوم نیز یک ترازو و یک استادیومتر (قد سنج) دیجیتال است که به افراد شاغل در حوزه‌های مختلف این امکان را می دهد تا وزن، قد و شاخص توده بدنی اشخاص را به سادگی و با قرار گرفتن شخص بر روی سکو اندازه گیری کنند.

هنگامی که داده‌های این سه دستگاه باهم ارائه می شوند؛ تحلیل بسیار دقیق و کاملی از وضعیت فرد به ما ارائه می کند که این داده‌ها برای مربیان در سطح حرفه‌ای و قهرمانی ورزشکاران بسیار کارآمد است.
در سطح عمومی هم افراد می‌توانند تحلیل کاملی از بدن خود داشته باشند و این تحلیل‌ها را به مربی ارائه کرده و با توجه به آنها، تمرینات مناسبی به فرد داده شود.

همچنین  این دستگاه برای انواع پزشک ها، به خصوص پزشک تغذیه بسیار کارآمد است.

از دستگاه ترکیب بدن تا دوچرخه تفریحی- ورزشی در نمایشگاه پژوهشگاه تربیت بدنی

** سه چرخه تفریحی ورزشی آیرو

محصول بعدی محصولی است تحت عنوان آیرو، که در مرحله تجاری سازی و تاییدیه علمی توسط شرکت آیرو وارد مرکز فناوری شده است.
این محصول ترکیبی از دوچرخه و دستگاه‌های اسکی فضایی است که هم برای مصارف ورزشی و هم تفریح و سرگرمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

**خصوصیات دستگاه

این دستگاه تعادل بسیار بالایی دارد و امکان زمین خوردن را به شدت کم کرده است. 
همچنین سیکل تکراری دوچرخه حذف شده و این امکان را می دهد تا حرکات مختلفی روی این محصول انجام بدهید؛ یعنی شما می توانید به صورت تک پا و یا جفت پا با این دستگاه کار کنید.

در واقع به میزانی که شما پای خود را بالا بیاورید می توانید انرژی وارد کنید که این باعث تغییر سرعت می شود.

نکته قابل توجهی که در خصوص این محصول وجود دارد این است که، چون چرخ‌های کوچکتری نسبت به دوچرخه دارد، انرژی بیشتری مصرف می کند و این برای کسانی که می خواهند ورزش کنند بسیار مناسب است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته