دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 دی 1401 - 09:37
چمران مطرح کرد؛

پیشنهاد ساخت پل‌ و رمپ و واردات تاکسی خارجی برای کنترل آلودگی هوا

پیشنهاد ساخت پل‌ و رمپ و واردات تاکسی خارجی برای کنترل آلودگی هوا
رئیس شورای شهر تهران یکی از برنامه‌های اثر گذار برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر‌ها را ساخت پل و رمپ و لوپ عنوان کرد و گفت: این روش می‌تواند رفت و آمد‌ها را کاهش دهد.
کد خبر : 823274

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و هجدهمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گزارش حسابرس شورا از دو منطقه شهرداری امروز در صحن قرائت و بررسی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از مسئولان می‌خواهیم کمی جدی‌تر در زمینه آلودگی هوا برخورد کنند و آلودگی هوا مربوط به کل کشور است و علاوه بر اصفهان و تبریز و اراک که آلودگی در آن‌ها دائمی بود، حالا قم و قزوین نیز اضافه شده و یکی از برنامه‌های اثر گذار ساخت پل‌ها و رمپ و لوپ هاست که رفت و آمد‌ها را کاهش دهد و روزانه چند صد کیلومتر از سفر‌ها را کمتر کند. 

وی با بیان اینکه شورا و شهرداری به دنبال این هستند که اتوبوس و واگن برای مترو تهیه کنند گفت: ما برای بنزین یارانه پرداخت می‌کنیم و به قیمت جهانی نیست، بلکه با قیمت خاص خود است و صرفه جویی در بنزین پیش از این نیز مطرح شده و وزیر نفت اسبق قول داد که هرچه صرفه جویی در مصرف بنزین انجام شود، درآمد آن را به شورا و شهرداری می‌دهیم که برای حمل و نقل عمومی از آن استفاده شود که انجام نشد. 

چمران ادامه داد: ما ورود تاکسی ساخت خارج را نیز پیشنهاد داده ایم، وقتی اتومبیل خارجی وارد می‌شود تاکسی خارجی را نیز می‌توانیم وارد کنیم تا در کنار تاکسی‌های داخلی از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه رانندگان اسنپ رانندگان داخل شهر هستند و شناسایی نشده و آزمایشات لازم را انجام نداده اند، گفت: مشخص نیست که این افراد آمادگی رانندگی در معابر بین شهری را داشته باشند و یا شاید خودروی آنها ایمنی کامل را نداشته باشد. به همین دلیل اعلام شد که باید مجوز دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته