دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 دی 1401 - 16:36
رئیس دانشگاه آزاد بندرگز:

پژوهش‌ها کاربردی و مسئله‌محور شوند

پژوهش‌ها کاربردی و مسئله‌محور شوند
مجید محمدنژاد گفت: باید پژوهش‌ها با سیاست‌گذاری درست کاربردی و مسئله‌محور تعریف شوند.
کد خبر : 825375

به گزارش خبرنگار خبرگزاری گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرگز، مجید محمدنژاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه اظهار کرد: باید پژوهش‌ها با سیاست‌گذاری درست کاربردی و مسئله محور تعریف شوند؛ بنابراین نیازمند برنامه مدون برای هدفمند کردن پژوهش‌ها هستیم.

وی با اشاره به مشکلات پژوهشی در کشور اضافه کرد: نخستین مشکل در مسائل پژوهشی در کشور فاصله بین دانشگاه و صنعت است. فاصله‌ایی بین نتایج حاصل از پژوهش‌ها با صنعت و جامعه وجود دارد که باید توسط سیاست‌گذاری درست در کلان مدیریتی کشور حل شود. با وجود تلاش‌های صورت گرفته همچنان فاصله زیادی بین دانشگاه و صنعت و جامعه وجود داشته و نتایج پژوهش‌ها در کتابخانه‌ها بایگانی می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات، عدم رشد متوازن پژوهش است و به همین دلیل در برخی بخش‌های توسعه‌ای و تکنولوژی در کشور نتوانستیم رشد قابل قبولی داشته باشیم.

محمدنژاد بیان کرد: در یک سال گذشته تعداد ۲۶ مقاله ISI،  صد و ۲۴ مقاله علمی پژوهشی، سه طرح پژوهشی برون دانشگاهی، چندین کتاب و طرح پژوهشی درون دانشگاهی، یک محصول و دو ایده فناورانه از استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته