دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مسئول بهبود کیفیت بیمارستان مسیح دانشوری:

شاهد کمبود پزشک در سراسر کشور هستیم

شاهد کمبود پزشک در سراسر کشور هستیم
مسئول بهبود کیفیت بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اتخاذ سیاست‌های بالادستی وزارت بهداشت باعث جلوگیری از مهاجرت پزشکان و پرستاران می‌شود چراکه هم اکنون شاهد کمبود نیروی پزشکان در سراسر کشور هستیم. 
کد خبر : 825906

الهام قازانچایی، مسئول بهبود کیفیت بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پژوهش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا با اشاره به تاثیر طب حکمت بنیان بر دانشجویان پزشکی اظهار کرد: اگر دانشگاه‌ها از پایه به دانشجویان پزشکی، پرستاری و گروه نظام سلامت موضوعات مرتبط با طب حکمت بنیان، اخلاق پزشکی و حرفه‌ای را آموزش دهند زمانی که فارغ التحصیلان جذب بازار کار شوند خیلی راحت با بیماران که محور اصلی هر بیمارستانی است ارتباط برقرار می‌کنند و می‌توانند در وهله اول کرامت بیمار را حفظ کنند و فارغ از مادیات بیشتر به دنبال معنویات و رسیدگی به نحو احسن به بیماران باشند. 

مسئول بهبود کیفیت بیمارستان مسیح دانشوری درباره نیاز کشور به پزشک زن در جامعه گفت: امروزه به صورت برابر جذب دانشجویان پزشکی و پرستاری همانند مردان در دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود و حتی در گذشته که جذب خانم در رشته‌های پرستاری زیاده بوده در حال حاضر در این رشته از دانشجویان آقا هم استفاده می‌شود. همچنین، برخی رشته‌ها مانند تخصص زنان و زایمان تنها مختص به بانوان است و بنابراین نمی‌توان از دانشجوی آقا در آن استفاده کرد. 

** با کمبود نیروی انسانی در سطح کشور مواجه هستیم 

قازانچایی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی و کادر درمان همیشه وجود دارد، تاکید کرد: در زمینه پزشکی، پرستاری، سیستم‌های پاراکلینیکی، رادیو لوژی، تصویر برداری، آزمایشگاه‌ها و ... هموارد با کمبود نیرو مواجه هستیم. 

وی گفت: بر اساس نیروی انسانی متناسب با تعداد تخت‌های موجود در بیمارستان همیشه با کمبود نیرو در کشور مواجه هستیم و امیدواریم با سیاست‌های بالادستی و سیاست‌های وزارت بهداشت بتوانیم جذب نیرو و استخدام کادر درمان را افزایش دهیم. 

مسئول بهبود کیفیت بیمارستان مسیح دانشوری درباره نیاز کشور‌های دیگر به جذب نیرو‌های متخصص ایرانی گفت: مهاجرت به کشور‌های دیگر به خصوص در زمینه پزشکی وپرستاری زیاد شده است و با سیاست‌های وزارت بهداشت باید امکانات موجود به ویژه شرایط اقتصادی را برای کادر درمان در نظر بگیریم تا جلوی مهاجرت آن‌ها به کشور‌های دیگر گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته