دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 دی 1401 - 09:50
مدیرکل توسعه فناوری وزارت علوم:

فناوری در کشور باید مردمی‌سازی شود

فناوری در کشور باید مردمی‌سازی شود
رضایی‌فر با تاکید بر اهمیت مردمی‌ سازی فن‌آوری در کشور گفت: برای تحقق این امر باید فن‌آوری‌های موجود را ترویج و با فضاهای دانشگاهی و صنعتی نیز ارتباط ویژه برقرار کنیم.
کد خبر : 826317

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، امید رضایی فر، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری می‌تواند در مسیر سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجموعه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

وی در آئین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری که در سالن همایش‌های شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: در این جشنواره شاهد بروز یک رویداد مفید و شایسته بودیم.

رضایی فر با اشاره به اینکه حوزه سینما و فیلم‌سازی در راستای ترویج نوآوری و فناوری نقش مکمل دارد، مطرح کرد: در دهه گذشته تلاش زیادی شده است تا فناوری و نوآوری به عنوان یک ارزش و اولویت در کشور معرفی شود.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در سالی که به نام دانش بنیان مزین است تلاش کردیم شعار نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری را در مراکز مختلف سرلوحه اقدامات قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم فناوری‌های امروز به عنوان یک سند به آیندگان معرفی شود، عنوان کرد: باید تلاش کنیم در تاریخ یک اثرگذاری ویژه داشته باشیم و در این راستا نیازمند ثبت برخی فعالیت‌ها هستیم و در این مسیر حوزه‌های فرهنگی و فیلم‌سازی می‌توانند اثرگذار باشند.

رضایی فر با اشاره به اینکه باید اهداف بلندپروازانه خود را به تصویر بکشیم، خاطرنشان کرد: این موضوع می‌تواند در مسیر سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجموعه‌های مختلف نیز تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه باید به سطحی از مردمی‌سازی فناوری برسیم، تصریح کرد: برای تحقق این هدف باید با جامعه اهداف فضاهای دانشگاهی، صنعتی و ... ارتباط ویژه برقرار کنیم.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی مجموعه‌های مختلف این مسیر را ادامه داده تا در آینده به دستاوردهای بهتری برسیم.

وی افزود: تعالی ایران در اعتلای فرهنگ فناوری و نوآوری با رویکرد شرکت های دانش بنیان و محصولات فناورانه است.

رضایی فر اضافه کرد: عرصه فرهنگ و هنر به ویژه سینما می تواند در گسترش و همگانی کردن این فرهنگ نقش آفرینی ویژه ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه این جشنواره ترسیم کننده پیمایش  جوانان در مسیر آینده سازی و آینده یابی است، ادامه داد: مخاطبان سینما و این چنین جشنواره هایی، جوانان و کارافرینان مستعدی هستند که بانیان آینده ساز جامعه فردای ایران اسلامی می باشند.

مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم تصریح کرد: سینما اسطوره ساز است و بهترین اسطوره برای جوانان، پیشتازان فناوری و نوآوری هستند که آینده جامعه در گرو توجه و ارج نهادن به اندیشه های برتر است.

وی با اشاره به اینکه سینما و عرصه فرهنگ و هنر می تواند در قالب چنین جشنواره هایی، انگیزه شکوفایی استعدادهای علمی و فناوری جوانان را تقویت کند، گفت: جشنواره امروز، یک جشنواره آموزشی و انگیزشی است که جوانان می توانند از چنین فیلم هایی برای ترسیم آینده خویش سرمشق بگیرند.

رضایی فر خاطرنشان کرد: جشنواره ملی فیلم کوتاه فناوری و نوآوری جهش، جشنواره ای خیالی و رویایی نیست، بلکه جشنواره ای شدنی است و ایران متعالی، ایرانی یافتنی نیست، بلکه ایرانی ساختنی است.

وی با بیان اینکه این جشنواره این قابلیت را دارد که بصورت دو مرحله برگزار گردد، گفت: می توان این جشنواره را در مرحله اول بصورت استانی و در مرحله دوم بصورت ملی و با حضور برگزیدگان استانی برگزار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته