دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فوق تخصص بیماری‌های ریه:

افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض عفونت‌های فصلی هستند

افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض عفونت‌های فصلی هستند
یک فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: فردی که دیابت یا نارسایی کلیه، کبد و کیسه صفرا دارد در مقابل عفونت‌های فصلی حساس‌تر است.
کد خبر : 841228

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، واهان مرادیانس، فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: بیمارانی که سابقه مشکلات ریوی مثل آسم یا سابقه حتی عفونت ریوی دارند یا افرادی که سیگار مصرف می‌کنند، بیمار را مستعد عفونت‌های ریوی می‌کند. فردی که دیابت یا نارسایی کلیه، کبد و کیسه صفرا دارد در مقابل عفونت‌های فصلی حساس‌تر است و باید مراقبت کند تا درگیر نشود.

وی در ادامه افزود: کسانی که می‌دانند مشکل ریوی دارند، باید داروهای خود را به صورت مرتب مصرف کنند و ریه را در بهترین و طبیعی‌ترین حالت نگه دارند. واکسن‌های آنفولانزا را حتما در فصول سرد سال تزریق کرده و از ماسک استفاده کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه بیان کرد: افراد برای پیشگیری و محافظت از ریه در فصل‌های سرد سال، باید از ماسک استفاده کنند و دارو‌های خود را مرتب مصرف کنند. اگر فردی به تب دچار شد، دیگر حساسیت نیست و احتمالا عفونتی درکار است و باید به پزشک مراجعه کند. بخور‌های سرد، در افرادی که سرفه‌های خشک دارند مفید است و بخور گرم  مفید و کمک کننده نیست.

وی با بیان این که برونشیت نوعی عفونت ریوی است که در حد مجاری ریوی محدود می‌شود، اظهار کرد: اگر فرد مبتلا، بخور سرد انجام دهد، خوب می‌شود. بعد از عفونت‌های ویروسی، ۴ تا ۶ هفته احتمال علائم ریوی سرفه و تنگی نفس وجود دارد. این افراد، حداقل در دو هفته اول، مرتباً پزشک معالج خود را عوض نکنند. 

مرادیانس در ادامه بیان کرد: اگر تب شدید است به پزشک دیگری مراجعه کنند؛ اما اگر تب خفیف است داروهای تجویز شده را مصرف کنند. به تدریج سرفه‌های ریوی به شرطی که خلط خونی و تب نباشد با مصرف دارو خوب می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه خاطرنشان کرد: در کودکانی که سرما می‌خورند به خاطر سیستم ایمنی قوی‌تر، ریسک علائم ریوی کمتر است؛ پس رعایت بهداشت و استفاده از ماسک می‌تواند برای جلوگیری ویروس‌ها مفید باشد؛ اما در هر صورت ویروس‌ها جزجدانشدنی از زندگی ما هستند.

انتهای پیام/۱۱۰/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته