دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1402 - 16:03
رئیس دانشگاه آزاد لارستان:

گرایش جوانان به معنویت و مفاهیم دینی افزایش داشته است

گرایش جوانان به معنویت و مفاهیم دینی افزایش داشته است
رئیس دانشگاه آزاد لارستان عنوان کرد: حضور گسترده‌ جوانان در برنامه‌های معنوی و مسابقات قرآنی نشان‌دهنده گرایش بیش از پیش این نسل به معنویت و مفاهیم دینی است.
کد خبر : 842141

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقه تفسیر، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم ( مفسران نور) به همت پایگاه مقاومت شهید نوازالله مرادزاده و با حضور تیم‌هایی توانمند متشکل از دانشجویان، دانش‌آموزان، قاریان و پژوهشگران قرآنی در محل مکتب‌الزهراء شهرستان لارستان در شب‌های ماه مبارک رمضان حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا که به‌عنوان داور در این دوره از مسابقات حضور دارد، اظهار کرد: قرآن هدایت‌گر نسل بشر در همه ادوار تاریخ است و تمسک جستن به کلام وحی می‌تواند تأثیر شگرفی در تربیت نسل جوان در برابر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی داشته باشد.

مهدی زارع با اشاره به اینکه قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد، گفت: این کتاب آسمانی در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین‌کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست و به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورات قرآن را در زندگی به کار بگیرد، به فلاح و سعادت نزدیک‌تر شده و هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسران و تباهی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با آنا با اشاره به حضور چشمگیر جوانان در مسابقات رمضانی مدبران نور در ادوار گذشته و همچنین سال جاری تبیین کرد: با وجود تبلیغات شبکه‌های صهیونیستی و معاند در ارائه چهره ضد دینی از جامعه و نسل جوان ایران، امروز در سراسر کشور مشاهده می‌شود که جوانان با کلام وحی مأنوس بوده و حضور گسترده‌شان در برنامه‌های معنوی و مسابقات قرآنی نشان‌دهنده گرایش بیش از پیش این نسل به معنویت و مفاهیم دینی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان خاطرنشان کرد: امید است در کنار توجه ضروری و بایسته به مسابقات ورزشی و تفریحی به برنامه‌های فکری و مسابقات فرهنگی نیز توجه بیشتری شود تا جوانان برای ورود به این عرصه رغبت بیشتری از خود نشان داده و مسابقات قرآنی با شور و اشتیاق بیشتری اجرا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته