دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 ارديبهشت 1402 - 12:12
دکتر طهرانچی در حاشیه مسابقات ربوکاپ 1402؛

مسابقات ربوکاپ آزاد جریانی از توانمندی دانش آموزان و دانشجویان به نمایش گذاشته است

مسابقات ربوکاپ آزاد جریانی از توانمندی دانش آموزان و دانشجویان به نمایش گذاشته است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مسابقات ربوکاپ آزاد جریانی از توانمندی دانش آموزان و دانشجویان به نمایش گذاشته است.
کد خبر : 843886

دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و گوبا خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در حاشیه بازدید از هفدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: برداشتمان از جشنواره تنها یک مسابقه صرف نیست، بلکه در نظام آموزش عالی، دانشگاه مسئول آموزش علم و فناوری است.

وی افزود: در آموزش و فناوری این مسابقات، میدان آزمون آخر ترم است، یعنی آموزش و فناوری مثل امتحان آخر ترم است و این صحنه، صحنه آزمون است تا دریابیم که چه کسی آموزش‌های علم و فناوری را به صورت کامل داراست.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه اگر ایران بخواهد رشد قوی را در فناوری داشته باشد یکی از حوزه‌ها فناوری‌های هوش مصنوعی و ربات است، تصریح کرد: در این مسابقات دانش آموزان و دانشجویان پس از گذشت یک سال دستاورد‌های خود را در معرض دید عموم قرار می دهند و به اینصورت برترین‌ها انتخاب می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: داشتن این جشنواره برای کشور حیاتی و بسیار مهم است و به دوستانم در باشگاه پژوهشگران جوان تبریک می‌گویم که آن را به خوبی برگزار کردند و امسال بسیار قوی‌تر از سال گذشته برگزار شد.

دکتر طهرانچی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث لطمه به مسابقات بین المللی ربوکاپ شد اما مسابقات امسال خیلی پر رونق‌تر بود و از سال آینده مهمان‌های بین الملی بیشتری خواهیم داشت تا جشنواره به نحو احسن استفاده شود، در مسابقات امسال استعداد ناب ایرانیان را شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نکته مثبت و قابل توجه مسابقات ربوکاپ، زندگی است نه فقط نمایشگاه برتر، بلکه جریانی است که توانمندی دانش آموزان و دانشجویان در آن به نمایش گذاشته می‌شود و به صورت واقعی توان‌ها را می‌سنجیم؛ بنابراین مسابقات امروز کار بسیار اساسی است و دانشگاه‌های کشور و وزارت علوم باید بسیار جدی‌تر از تیم‌های خود حمایت کنند که در این راستا دانشگاه آزاد توجه ویژه‌ای دارد.

دکتر طهرانچی اضافه کرد: حمایت دانشگاه‌های دولتی از تیم‌ها خود در مسابقات ربوکاپ باید پررنگ‌تر شود چراکه باید در جریان علم به این مکتب در راستای آموزش فناوری ارزش قائل شویم.

وی گفت: مدارس در حوزه آموزش و پرورش مسابقات ربوکاپ خوب عمل کردند چراکه این مسابقات زینتی نیست، بلکه کار اصلی نظام تعلیم و تربیت آموزش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:آموزش، پژوهش و فناوری یک بحث است و هوش مصنوعی، بنیاد‌های علمی یک بحث و آموزش‌های فناوری یک بحث دیگر است. موضوع هوش مصنوعی از رویه‌های فعال نظام جهانی علم و فناوری است و ایران هم باید در این حوزه وارد شود.

به گزارش آنا؛ هفدهمین مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت آغاز شده و تا جمعه ۸ اردیبهشت ادامه دارد که ۱۵۰۰ دانش آموز در قالب ۳۰۰ تیم و حدود ۳۰۰ دانشجو در قالب ۵۰ تیم از دانشگاه ها، آموزشکده‌های عالی و مدارس مختلف کشور با حضور کشور‌های مصر، افغانستان، چین، برزیل، روسیه و آلمان در این مسابقه شرکت می‌کنند، در ضمن بازدید از این مسابقات برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته