دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
«برادران سوپر ماریو» اولین فیلم یک میلیارد دلاری سال؛

«قارچ‌خور» همچنان رکوردشکنی می‌کند

«قارچ‌خور» همچنان رکوردشکنی می‌کند
انیمیشن سینمایی «فیلم برادران سوپر ماریو» با رسیدن به فروش ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه‌های آمریکای شمالی، به اولین اثر سینمایی در سال ۲۰۲۳ تبدیل شد که از مرز یک میلیارد دلار فروش می‌گذرد.
کد خبر : 845700

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ورایتی، انیمیشن سینمایی «فیلم برادران سوپر ماریو» در ادامه رکوردشکنی‌هایش پس از آغاز اکران جهانی، به چند قدمی فروش ۵۰۰ میلیون دلار در گیشه‌های آمریکای شمالی رسید و به چهارمین اثر سینمایی تبدیل شد که در طول چهار سال گذشته به رکورد نیم میلیارد دلار رسیده است.

این انیمیشن سینمایی که اقتباسی سینمایی از بازی ویدئویی کنسول نینتندو است، حالا به نقطه عطفی برای کمپانی‌های ایلومینیشن و یونیورسال (سازندگان اصلی اثر) تبدیل شده است. از سال ۲۰۱۹ و پس از همه‌گیری کرونا، تا به امروز فقط چهار فیلم از مرز فروش نیم میلیارد دلاری عبور کردند. سه فیلم اول این فهرست به ترتیب «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (۸۱۴.۱ میلیون دلار)، «تاپ گان:ماوریک» (۷۱۸.۷ میلیون دلار)) و «آواتار: راه آب» (۶۸۳.۹ میلیون دلار) هستند.

انیمیشن «فیلم برادران سوپر ماریو» که اخیرا از مرز ۵۰۰ میلیون دلار گذشته است، از زمان اولین نمایش خود در اواسط ماه مارس، رکورد‌های متعددی را شکسته است و به یکی از آثار موفق امسال بدل شده. از جمله تبدیل شدن به اولین عنوان سال ۲۰۲۳ با فروش ۱ میلیارد دلاری در گیشه جهانی و قرار گرفتن در میان فیلم‌های انیمیشنی تاریخ که به فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یافته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته