دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1402 - 10:06
در گفت‌گو با آنا مطرح شد؛

دورهمی بازی‌سازان ایرانی برای رفع چالش‌های صنعت بازی

دورهمی بازی‌سازان ایرانی برای رفع چالش‌های صنعت بازی
فعال حوزه نوآوری، فناوری گفت: بازی‌سازان در رویداد بازی جینو، ایده‌ها و راه حل‌های خود را ارائه می‌دهند تا به توسعه و رفع چالش‌های صنعت بازی کمک کنند.
کد خبر : 846495

شهاب عظیمیان دبیر اجرایی رویداد جینو در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ در پارک علم و فناوری پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: این رویداد برای دومین سال است که در نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود. سال گذشته رویداد بازی جینو زیرمجموعه نمایشگاه اینوتکس بود؛ اما امسال به طور مستقل برگزار می‌شود.

وی درباره آورده‌ سال گذشته رویداد بازی جینو بیان کرد: بیشتر تمرکز در سال گذشته روی سخنرانی‌ها و پنل‌ها بود. در کل به دنبال این هستیم که بتوانیم جمعی از اکوسیستم بازی و بازی‌سازان را دور هم جمع کنیم؛ البته این دورهم بودن وجود دارد؛ اما آن‌طور که انتظار می‌رود، نیست. در این صنعت نیاز است که جمع منسجمی از افراد حرفه‌ای جمع شوند تا راه حل‌هایی برای توسعه این اکوسیستم ارائه کنند.

عظیمیان ادامه داد: در این صنعت مهم بانی‌ها و سرمایه‌گذارانی مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، صنف بازی‌سازها و ... هستند؛ اما فعالیت به‌خصوص در این سال‌ها نداشته‌اند؛ البته نمایشگاه و رویدادهایی برگزار کرده‌اند که تأثیرات مثبتی هم با خود داشته است؛ اما یکپارچگی‌ای که در بخش خصوصی می‌تواند باشد در آن فضا ایجاد نشده است. در این رویداد گام‌هایی را برای ایجاد فضایی منسجم ایجاد کردیم. 

دبیر رویداد جینو خاطرنشان کرد: بازی‌سازها به خاطر تأثیرات مثبت سال‌ گذشته، امسال خودشان بیشتر از سال پیش با ما همکاری کرده و در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند. سال گذشته از این رویداد استقبال خوبی شد و بیش از ۱۵ هزار بازدیدکننده داشتیم، امیدواریم که امسال هم استقبال خوبی از این رویداد بشود.

عظیمیان درباره برنامه‌های امسال رویداد جینو اظهار کرد: این رویداد امسال هم برنامه‌های قابل تأملی در حوزه بازی دارد و پنل‌ها و سخنرانی‌هایی در اکوسیستم بازی‌سازی انجام می‌شود. بازی‌سازان در مقابل این نیاز فناورانه‌ای که پارک علم و فناوری سرمایه گذاری می‌کند، ایده‌ها و راه حل‌های خودشان را در حوزه بازی‌سازی ارائه می‌دهند تا به توسعه و رفع چالش‌های این حوزه کمک کنند.

وی افزود: برنامه امروز ۲۰ اردیبهشت‌ شامل پنل‌هایی از مدرسان و افراد فعال حوزه بازی‌سازی در  ایران است تا درباره اتفاقات اکوسیستم صنعت بازی توضیحاتی را ارائه دهند. همچنین درباره چالش‌ها و فرصت‌هایی که در این صنعت در بازار بین‌الملل رخ می‌دهد، صحبت خواهند کرد.

دبیر رویداد بازی جینو بیان کرد: صنعت بازی نیاز به حمایت‌های خیلی بیشتری از طرف ارگان‌ها و چنل‌های خصوصی دارد. این صنعت بستری است که ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های کلان را از طرف شرکت‌های بزرگ دارد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته