دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 ارديبهشت 1402 - 09:48
بعد از بازی شب گذشته فیبا نوشت

تاجگذاری نماینده لبنان‌ در سوپر لیگ غرب آسیا

تاجگذاری نماینده لبنان‌ در سوپر لیگ غرب آسیا
سایت فیبای آسیا به نخستین قهرمانی الریاضی لبنان در سوپر لیگ غرب آسیا واکنش نشان داد.
کد خبر : 848022

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شب گذشته الریاضی لبنان پس از برتری ۱۱۴ بر ۱۰۰ مقابل شهرداری گرگان در بازی دوم فینال سوپر لیگ غرب آسیا در مجموعه ورزشی نوحد نوفل بیروت، نام خود را در تاریخچه غرب آسیا به عنوان اولین قهرمان تاریخ وارد این لیست کرد.

در واکنش به این قهرمانی سایت فیبا آسیا نوشت: تیم میزبان که توسط تماشاگران پرشور خانگی سرازیر شده بود، در کوارتر‌های سوم و چهارم رو به جلو حرکت کرد و هرگز به عقب نگاه نکرد تا اساساً کوارتر پایانی را به جشنی زودهنگام برای خود تبدیل و عنوان دیگری را به مجموعه‌ غنی خودش اضافه کند.

سرمربی تیم بسکتبال الریاضی لبنان احمد فران پس از بازی گفت: می خواهم از همه هواداران الریاضی تشکر کنم که بازیکن شماره یک امروز هستند - نه نفر ششم، شماره یک.  این یک بازی و تجربه شگفت انگیز برای ما در سطح شخصی بود. 

وی افزود: بازگشت به ایران برای ما گزینه‌ای نبود. ما همه کار‌ها را انجام دادیم، بازیکنان را خیلی خوب آماده کرده بودیم. بازیکنان ما همسو با هم نقشه ها را به خوبی اجرا کردند و نتیجه این شد. من به این موضوع بسیار افتخار می‌کنم.

دوپ ریف با کسب ۲۹ امتیاز و ۶ ریباند، همراه با یک پاس منجر به گل، ۲ توپ ربایی و یک بلاک پیشتاز بود، ثابت کرد که چرا او را به عنوان "قطعه گمشده باشگاه" نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، گرگان با تریپل دابل پری پتی با ۲۹ امتیاز، ۱۲ ریباند و ۱۲ پاس منجر به گل در آمار عالی بود. بهنام یخچالی ۱۹ امتیاز و ۹ ریباند داشت. آنتاناس اودراس ۱۷ امتیاز و ۷ تخته به دست آورد، در حالی که سجاد پذیرفته ۱۱ امتیاز کسب کرد تا در شبی که محمد جمشیدی تنها ۶ امتیاز داشت مسابقه را ادامه بدهند.

مهران حاتمی سرمربی تیم پس از این بازی گفت: بازیکنان من به دلیل بازی سختی که در لیگ ایران و همچنین سفر طولانی که داشتیم بسیار خسته بودند. اما برای حل مشکلاتی که امشب داشتیم وقت داریم و امیدوارم دفعه بعد عملکردمان بهتر باشد.

اکنون، الریاضی لبنان و شهرداری گرگان به همراه تیم سوم بیروت، همگی نماینده لیگ غرب آسیا در فینال WASL در ماه ژوئن خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته