دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1402 - 12:04
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی:

سرای هنر و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

سرای هنر و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود
محمدهادی همایون عنوان کرد: به‌زودی سرای هنر و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : 848282

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در جمع رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: در ساختار جدید معاونت علوم انسانی و هنر به دنبال ایجاد تحول در علوم انسانی هستیم و این برای ما یک اصل است که عملیاتی شدن آن نتایج بسیار مهمی را به بار خواهد آورد.

وی اضافه کرد: در برنامه‌ریزی این تحول ۱۲۰ مورد را پیش‌بینی کرده‌ایم که در بخش نخست این برنامه مبانی نظری تحول در علوم انسانی را مدنظر قرار داده‌ایم و در این راستا سه قدم مهم را پیش‌بینی کرده‌ایم.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه توضیح داد: در گام نخست دنبال هویت‌یابی علوم انسانی هستیم و در این باره باید به تمایز معاونت‌ها توجه ویژه شود.

سرای هنر و رسانه به‌زودی در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

همایون، حرکت به سمت رشته‌های مهارتی را گام دوم تحول در حوزه معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و تشریح کرد: محور تحول در این حوزه استاد دانشگاه است و محور تحول استادان هم ارتقاست، بر این اساس در راستای اصلاح آیین‌نامه ارتقا و رفع موانع تسهیل اقدام کرده‌ایم و در دوره‌های دکتری سمت ایجاد نظریه‌های اسلامی پیش خواهیم رفت.

وی، سومین گام را یافتن ریشه سایر علوم در مجموعه علوم انسانی برشمرد و تبیین کرد: با لحاظ واقعیت علوم انسانی و استقرار طبقاتی سایر علوم در ذیل آن و مقدم بودن علوم انسانی بر سایر علوم باید به سمتی پیش برویم که این علوم نیز از طریق توسعه علوم انسانی توسعه و پیشرفت یابند، البته بعد از هویت‌یابی به بازگشت به رشته‌های دیگر و تعامل با رشته‌ها مخصوصاً ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای توجه خواهیم کرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در هیئت رئیسه دانشگاه مصوب کرده‌ایم که گروه‌های آموزشی واحد‌ها قدرت بیشتری پیدا کنند و دانشکده‌ها صرفاً در استان‌ها مستقر شوند و این کار در راستای چابک و سبک کردن ساختار آموزشی و گروه‌ها شکل گرفته و براساس آن گروه‌های آموزشی ذیل ۱۹ عنوان استاندارد مستقر می‌شوند و دانشکده‌ها در سطح استان براساس عناوین رشته‌ها شکل خواهد گرفت تا با ترکیبی نیمه اجرایی نیمه علمی از مجموعه استادان و رؤسای دانشکده‌ها در نهایت با ترکیب خاص در ساختار سازمان مرکزی دانشکده «گان» شکل گیرد که وظیفه آن ایجاد ساختار‌های تصمیم گیری و تخصصی برای هر حوزه دانشکده‌های استانی است.

سرای هنر و رسانه به‌زودی در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

همایون متذکر شد: بین ۱۹ رشته چند مورد را که حائز اهمیت بیشتری هستند مانند رشته‌های فرهنگ و رسانه، گردشگری و محیط زیست را از زیرمجموعه قبلی خود خارج کردیم و جنبه مستقلی به آنها داده‌ایم، همچنین رشته علوم تربیتی را از مجموعه علوم انسانی خارج و ذیل معاونت جدیدی با عنوان معاونت تعلیم و تربیت قرار خواهیم داد تا امکان اتصال دانشگاه به جامعه خصوصاً جامعه تعلیم و تربیتی آموزش و پرورش با کاربرد این معاونت فراهم شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: بر این اساس به زودی سرای هنر و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته