دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صندوقچه‌های هوشمند امانتدار مرسوله‌های پستی مشتریان می‌شود

صندوقچه‌های هوشمند امانتدار مرسوله‌های پستی مشتریان می‌شود
یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه لجستیک هوشمند توانسته با طراحی صندوقچه‌های هوشمند امانت‌دار مرسوله‌های پستی باشد.
کد خبر : 852690

محسن بازرگان مدیر توسعه زیرساخت یک شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: جابار به‌عنوان اولین عرضه‌کننده صندوقچه‌های (لاکر‌های) هوشمند و تکمیل‌کننده‌ی زنجیره ارزش در حوزه پست و لجستیک داخلی و بین‌المللی ارائه شده است که قرار است با ارائه سرویس‌های متفاوت در زمینه پست و لجستیک و استفاده از لجستیک هوشمند در تحویل سفارش، باعث افزایش میزان رضایت مشتریان در این صنعت شود.

بازرگان ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ صندوقچه در ۳۶ نقطه در مناطق ۱ تا ۶ تهران استقرار پیدا کرده است که برای سهولت دسترسی در مراکز خرید قرار دارند.

وی با بیان اینکه وظیفه‌ این شرکت دریافت، حفاطت و نگهداری مرسولات پستی است، گفت: مثلا هنگامی که افراد برای دریافت بسته پستی در محل مورد نظر حضور ندارند می‌توانند با ارسال مرسوله به نزدیکترین جابار مستقر در محل، آن را در زمان دلخواه دریافت کنند و به این روش افراد می‌توانند به‌راحتی بسته‌های پستی خود را در زمان و مکان موردنظر، دریافت کنند.

بازرگان ادامه داد: همچنین شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات پستی و شرکت‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک (فروشگاه‌های اینترنتی)، با استفاده از این صندوقچه‌ها می‌توانند خدمات بهتری ارائه دهند که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های این لاکر نسبت به روش‌های سنتی، تحویل یا قبول مرسولات از یک لاکر به شمار میرود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این صندوقچه‌ها در مراکز عمومی قرار دارند از لحاظ امنیت در سطح بالایی هستند به طوریکه بدنه آن‌ها از جنس فولاد ساخته شده و دارای قفل‌های هوشمند است.  

بازرگان با بیان اینکه این صندوقچه‌ها  قابلیت تحمل وزن ۲۰۰ کیلوگرم را دارند ادامه داد: این صندوقچه‌ها نیز از لحاظ نرم‌افزاری در بستر امنی قرار دارند که دارای پوشش فوق‌العاده‌ای است و علاوه بر امنیت بالا، قطعی اینترنت و قابلیت هک شدن ندارند.

مدیر توسعه زیرساخت این صندوقچه‌ها در پایان افزود: مهمترین هدف ما گسترش شبکه این لاکر‌ها است، زیرا معتقدیم این خدمات زمانی مفید خواهد بود که به‌راحتی در دسترس عموم  قرار بگیرد  در ادامه قرار است در شهر‌های از جمله مشهد، کیش، کرج، اصفهان و تبریز ارائه شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته