دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید فرآورده‌های بیولوژیک مخصوص گیاهان و دام توسط یک شرکت دانش‌بنیان

تولید فرآورده‌های بیولوژیک مخصوص گیاهان و دام توسط یک شرکت دانش‌بنیان
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید محصولات ارگانیک در زمینه خوراک دام و کودهای بیولوژیک شدند.
کد خبر : 853741

مهدی فرضی مدیر بخش تحقیق و توسعه یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری آنا گفت: فرآورده بیولوژیک جایگزین مناسبی برای کودها و آفت‌کش‌های شیمیایی محسوب می شوند از این رو توانستیم با روش هایی با تکیه بر فناوری، کودهای بیولوژیک را به تولید برسانیم.

وی افزود: این کود‌ها و آفت‌کش‌های بیولوژیک باعث جلوگیری از باقی ماندن کود و سم در خاک می شود که همین باعث افزایش عملکرد  محصولات مختلف زراعی، باغی و گلخانه‌ای می شود که در نتیجه آن تولید محصول ارگانیک، سالم و طبیعی خواهد شد.

به گفته وی، با  استفاده از این کودها، فسفر گیاه از نوعی باکتری تامین می شود. علاوه بر اینها تامین آنزیم های مختلف نیز به راحتی توسط گیاه با این کودها جذب می شود.

وی با اشاره به سایر محصولاتی که در این شرکت تولید شده گفت: کودهای بیولوژیکی کاربردی در زراعت و باغبانی، کودهای مخصوص محصولات گلخانه ای، کودهای گل و گیاه، محصولات ارگانیک برای دام، مکمل های پروبیوتیک، و ... از جمله تولیدات این شرکت است. 

به گفته وی، محصولاتی که در زمینه خوراک دام به تولید رساندیم تلفات گله را کاهش می دهد و نیازی به استفاده از محرک های رشد نخواهد بود.

مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان ادامه داد: مزیت محصولات این شرکت استفاده از سویه‌های زیست‌بوم‌ داخلی است که بیشترین میزان انطباق‌پذیری و هماهنگی با اقلیم و میزبان‌های حیوانی و گیاهی را در کشور دارد و بدون عوارض جانبی قابل استفاده هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته