دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزارت علوم در همایش کنگره ملی آموزش هدفمند:

آموزش‌های مهارتی تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به ۵۰ درصد برسد

آموزش‌های مهارتی تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به ۵۰ درصد برسد
رئیس موسسه پژوهشی و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: در برنامه هفتم توسعه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای در تمام مقاطع و زیرنظام‌ها باید به ۵۰ درصد برسد.
کد خبر : 854666

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش کنگره ملی آموزش هدفمند، مهارتی و نیاز محور هم اکنون با حضور وزیر علوم و معاونان وزارت علوم و برخی مسئولان دانشگاهی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

علی باقر طاهری نیا، رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم در این همایش گفت: آموزش مهارتی و نیاز محور تحولی در آموزش دانشگاهی است.

وی افزود: ساختار ستادی برای کنگره امروز تعریف شده است و وزیر علوم هم رئیس کنگره بود. ۱۸ نشست تخصصی با مشارکت دستگاه‌های ذی نفع برگزار شد که وجه ممتاز به حساب می‌آید.

طاهری نیا تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نگاه جامع به حوزه فناوری دارند و نیاز به بازوی کارافزا را مهم تلقی کرده اند. یکی از چالش‌ها در سند چشم انداز کشور نیروی ناکارآمد است و در این کنگره با پشتیبانی وزیر علوم برای افزایش سطح اشتغال و مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان تلاش می‌کنیم.

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی اضافه کرد: از مهم‌ترین مزیت‌های کنگره امروز اتفاق اقدام پیش دستانه است که شامل مشارکت ذی نفعان، مسئله محوری و کاربردی، سیاست پژوهی با رویکرد عملیاتی، ارائه خلاصه‌هایی هدفمند و کاربردی برای مدیران است.

طاهری نیا ادامه داد: میانگین آماری ۵ سال وضعیت اشتغال دانش آموختگان منتهی به سال ۹۷ نشان می‌دهد که رشته‌های پزشکی بالاترین درصد اشتغال را دارند و سپس به ترتیب رشته‌های انسانی فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و هنر دارای اشتغال هستند. دانش آموختگان دکتری تخصصی با ۷۳ درصد بیشترین وضعیت اشتغال را دارند.

وی در پایان گفت: در برنامه هفتم توسعه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای در تمام مقاطع و زیرنظام‌ها باید به ۵۰ درصد برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته