دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ونتیلاتورهایی با قابلیت کارکرد بدون برق تا ۳ ساعت تولید شد

ونتیلاتورهایی با قابلیت کارکرد بدون برق تا ۳ ساعت تولید شد
محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید ونتیلاتور با قابلیت کارکرد بدون برق تا ۳ ساعت شدند که برای کودکان و بزرگسالان کاربرد دارد.
کد خبر : 855140

سهیل معروف‌خوانی عضو بازرگانی یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا درباره چگونگی عملکرد ونتیلاتور ساخته شده توسط این شرکت اظهار کرد: این دستگاه اکسیژن و هوا را به میزان مورد نیاز برای بدن با هم ترکیب کرده، سپس آن را توسط تیوب‌های مخصوصی با عنوان مدار تنفسی به بیمار انتقال می‌دهد.

وی با بیان اینکه دستگاه ونتیلاتور تنفسی با قابلیت‌های منحصربه‌فرد توانسته در بازار تجهیزات پزشکی خوش بدرخشد، افزود: ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دستگاه شامل قابل استفاده بودن آن از رنج نوزاد تا بزرگسال، قابلیت اضافه شدن کاپنوگراف که می‌تواند اطلاعات وسیع‌تری از بازدم بیمار را به کاربر بدهد و قابلیت کارکرد بدون برق تا سه ساعت می‌شود.

عضو بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: قابلیت نمایش و ذخیره loop & curve، مجهز به capnograph، قابلیت انتقال اطلاعات روی کامپیوتر مرکزی و تهیه گزارش، جبران سازی نشتی و نبولایزر دارو از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

معروف‌خوانی با بیان اینکه تولید ونتیلاتور در این شرکت با انتقال تکنولوژی از یک کمپانی اروپایی به کشور آغاز شده که اکنون ساخت همه قطعات آن در کشور انجام می‌شود، گفت: با طراحی جدیدی که روی محصول داشتیم توانستیم به کشورهای بلژیک، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه صادرات داشته باشیم.

عضو این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: اکنون که ورود کالا‌های مشابه به کشور ممنوع شده استفاده از ونتیلاتور و ماشین‌های بیهوشی ساخت این شرکت افزایش یافته است. در دوران کرونا با وجود همه مشکلات و کارشکنی شرکت‌های خارجی در ارسال دستگاه‌‌های تنفسی به کشور، این شرکت توانست با تولید حدود ۳ هزار دستگاه ونتیلاتور نیاز کشور را برطرف کند. اکنون حدود ۷ هزار دستگاه ونتیلاتور نصب‌شده در کشور وجود دارد که همه ایرانی هستند. 

معروف‌خوانی درباره نقش تولیدات داخلی در محرومیت‌زدایی توضیح داد: با توجه به اینکه دستگاه‌های پزشکی در همه نقاط مورد نیاز است؛ طبیعتاً تولیدات داخلی اگر به اندازه کافی وجود داشته باشد می‌تواند به راحتی در مناطق محروم بکار گرفته شود. امیدواریم محصولات داخلی با کیفیت بالاتر تولید شوند تا بتوانیم صادرات بیشتری انجام دهیم و به‌عنوان تولیدکننده تجهیزات پزشکی در جهان مطرح شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته