دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در شش‌ماهه دوم سال ۱۴۰۱؛

بارگذاری ۱۲۵ هزار پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده در سامانه ملی ثبت

بارگذاری ۱۲۵ هزار پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده در سامانه ملی ثبت
در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱، روی هم ۴۸۵ مؤسسه، بیش از ۶۲ هزار پارسا و ۴۳۲ مؤسسه، بیش از ۶۳ هزار پیشنهاده را در سامانه ثبت کرده‌اند.
کد خبر : 858096

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱، روی هم ۴۸۵ مؤسسه، بیش از ۶۲ هزار پارسا و ۴۳۲ مؤسسه، بیش از ۶۳ هزار ، بر پایه تبصره ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی» مصوب ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مصوب ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزیران؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری دولتی و غیردولتی؛ باید تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه‌بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها)، پایان‌نامه‌ها، و رساله‌های (پارساهای) خود را ثبت کنند.

این گزارش؛ عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش عالی و پژوهشیِ دولتی و غیردولتی را در پیروی از قانون یاد شده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

ثبت پایان‌نامه، و رساله، و پیشنهاده در سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR انجام می‌شود. در این سامانه، دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده، داده‌ها و تمام‌متن آن‌ها را درون‌دهی و شناسه رهگیری دریافت می‌کنند.

پارسا نیز پس از درون‌دهیِ داده‌ها و بارگذاریِ فایل تمام‌متن و تأیید ایرانداک، آماده بررسی مؤسسه می‌شود. با پذیرش مؤسسه، فرایند ثبت پارسا به پایان می‌رسد.

در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱، روی هم ۴۸۵ مؤسسه، بیش از ۶۲ هزار پارسا و ۴۳۲ مؤسسه، بیش از ۶۳ هزار پیشنهاده را در سامانه ثبت کرده‌اند. گزیده عملکرد ثبت پارسا و پیشنهاده در جدول زیر آمده است.

گزیده عملکرد سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱

بارگذاری ۱۲۵ هزار پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده در سامانه ملی ثبت

عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ در ثبت پارسا و پیشنهاده بر پایه وابستگی سازمانی آن‌ها در جدول زیر آمده است:

عملکرد مؤسسه‌ها در ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده بر پایه وابستگی سازمانی آن‌ها در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱

بارگذاری ۱۲۵ هزار پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده در سامانه ملی ثبت

شمار دانش‌آموختگان بر پایة آمار آموزش عالی ایران در سال تحصیلی ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ از مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی است.

ریزِ گزارش همانندجویی و ثبت پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها، و پیشنهاده‌ها در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ در ۸۹ برگ، در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس همگان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته