دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طرح ایجاد پردیس نوآوری و فناوری مواد و انرژی تایید شد

طرح ایجاد پردیس نوآوری و فناوری مواد و انرژی تایید شد
معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم اعلام کرد طرح ایجاد پردیس نوآوری و فناوری مواد و انرژی تأیید شد.
کد خبر : 858664

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز در همکاری با پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: وزارت عتف در سه سطح (مالکیت، حاکمیت و مدیریت) می‌تواند الگوی مناسبی برای مراکز پژوهشی و همچنین پارک‌ها، مراکز رشد و منش‌های جهاد دانشگاهی در تعامل با سایر اجزا زیست‌بوم کشور باشد.

وی در این باره توضیح داد: «پردیس‌های فناوری» سازمانی است که هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقای نوآوری و فناوری است، برای دستیابی به این هدف یک پردیس فناوری، جریان دانش و فناوری را در میان شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت انداخته و مدیریت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی بالای شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در استان البرز و برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها، پردیس علم و فناوری با در اختیار داشتن بخش‌ها و امکانات گوناگون با همکاری و تلاش پارک علم و فناوری البرز و توسط پژوهشگاه مواد و انرژی در زمینی به وسعت ۵ هکتار در شهرستان فردیس در حال راه‌اندازی است. راه اندازی این پردیس در کمیته‌ فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان اولین پردیس پارک - پژوهشگاهی کشور و تنها پردیس رسمی در بین پارک‌های جهاد دانشگاهی مصوب و تایید شده است.

وی گفت: هدف از تاسیس این مرکز کمک به اقتصاد دانش‌بنیان و همکاری جهت توسعه علم و فناوری کشور در زمینه مواد و انرژی است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته