دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جلیلی در کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی خبر داد؛  

ورود دانشگاه شریف به حوزه فناوری‌های زیستی در راستای حل مسائل کشور

ورود دانشگاه شریف به حوزه فناوری‌های زیستی در راستای حل مسائل کشور
رئیس دانشگاه شریف گفت: به زودی در حوزه فناوری های زیستی وارد می شویم و تاثیر عن قریب خواهیم داشت تا مسائل جامعه را به دست جوانان علمی کشور حل کنیم.
کد خبر : 858879

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف در پنجمین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی که هم اکنون در سالن شورای ساختمان ریاست دانشگاه شریف در حال برگزاری است، گفت: ورود دانشگاه شریف به فناوری‌های جدید و نوظهور راهبرد قطعی است که طی دو دهه گذشته روی آن مطالعه میدانی شده است. 

وی افزود: دانشگاه شریف را به سمت فناوری‌های نرم و غیر‌نرم جدید نه به معنای سخت سوق داده‌ایم، فناوری‌های نرم ما را به سمت سیاست‌گذاری و بحث‌های مدیریتی جلو می‌برد. 

جلیلی تصریح کرد: دانشگاه شریف در سال ۸۰ دانشکده مدیریت و اقتصاد و پژوهشکده سیاستگذاری را بنا نهاده است و امیدوار به تقویت و ارتقای سیاست‌گذاری علمی در این دانشگاه هستیم البته این موضوع با تقویت اعضای هیئت علمی، رشد کمی و کیفی آموزش‌ها و جذب دانشجو امکانپذیر است. 

رئیس دانشگاه شریف ادامه داد: پدیده جالب و خوبی اتفاق افتاده و آن هم این است که در ادامه تحصیل دانشجویان مهندسی کارشناسی و ارشد در مقیاس ملی مسائل علمی را با انگیزه و اشتیاق علاقه می‌کنند. 

وی گفت: دانشگاه شریف با ورود جدی‌تر و گسترده‌تر به سیاستگذاری علم، قدرت جمهوری اسلامی را نمایان‌تر می‌کند. 

جلیلی بیان کرد: به‌زودی در حوزه فناوری‌های زیستی فعال می‌شویم و تاثیر عن قریب خواهیم داشت تا مسائل جامعه را به دست جوانان علمی کشور حل کنیم و در یک نیم دهه و یک دهه برکات این تصمیم‌گیری را شاهد خواهیم بود. 

وی اضافه کرد: برای سیاست‌گذاری علم و حمکرانی علمی در کشور نیازمند گفتمان و استفاده از ظرفیت علمی پژوهشگران هستیم. 

رئیس دانشگاه شریف ادامه داد: کنفرانس حکمرانی جای مناسبی برای فعالیت‌های پژوهشی است که باید از نتایج آن در راستای حل نیازهای کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته