دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس جهاد دانشگاهی خبر داد؛

واگذاری ۴ مأموریت فناورانه به جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم

واگذاری ۴ مأموریت فناورانه به جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم
رئیس جهاد دانشگاهی از واگذاری چهار مأموریت فناورانه به جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه کشور به عرصه چهار فناوری مولدسازی معادن، ژن درمانی، آب شیرین کن و قطار‌های برقی ورود می‌کند.
کد خبر : 859060

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی در جلسه شورای معاونین سازمان جهاد دانشگاهی گیلان که با حضور جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت و خمام و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به مأموریت‌های فناورانه جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه کشور به عرصه چهار فناوری مولدسازی معادن، ژن درمانی، آب شیرین کن و قطار‌های برقی ورود می‌کند.

وی یکی از اولویت‌های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی را در حوزه جمعیت دانست و افزود: ظرفیت‌های فناورانه این نهاد می‌تواند به بحث جمعیت کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به منویات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم تقویت جریان جهاد دانشگاهی اضافه کرد: طبق بیانات ایشان در سال ۶۹، جهاد دانشگاهی باید در دانشگاه بماند و تقویت شود و این مهم باید در دستور کار همه مراکز علمی و دانشگاهی قرار بگیرد.

حمایت نمایندگان گیلان از پروژه‌های جهاددانشگاهی گیلان در سطح ملی و استانی

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه جایگاه جهاد دانشگاهی باید در متن احکام برنامه هفتم دیده شود، گفت: جهاد دانشگاهی استان گیلان نیز بسیار فعال بوده و از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی خوبی برخوردار است که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به مشکلات دانشگاه گیلان و جهاددانشگاهی استان در ماه‌های اخیر، ادامه داد: برخورد صورت گرفته از سوی دانشگاه گیلان پسندیده نیست؛ زیرا جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی بوده و از دل دانشگاه برخاسته است.

وی با بیان اینکه در صورت تداوم رفتار‌های غیر قابل توجیه از اهرم‌های لازم در مجلس استفاده می‌کنیم، مطرح کرد: امروز کشور نیازمند نوآوری و تولید علم است؛ بنابراین جهاد دانشگاهی باید وارد این فضا‌ها شود و مجمع نمایندگان گیلان نیز آمادگی دارند از پروژه‌های جهاد دانشگاهی گیلان در سطح ملی و استانی حمایت کنند تا شاهد شکل گیری حرکت جهادی در حوزه علم و فناوری باشیم.

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان نیز در ادامه با بیان اینکه شدیدا نیازمند ورود به عرصه درمان هستیم، عنوان کرد: نیازمند سرمایه گذاری در حوزه درمان هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته