دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستگاه استمرار شعله در صنایع با فناوری هوشمند ساخته شد

دستگاه استمرار شعله در صنایع با فناوری هوشمند ساخته شد
استمرار شعله برای صنایع یکی از ضرورت‌های ادامه فعالیت‌های تولیدی بوده که یک شرکت دانش‌بنیان با تولید تجهیز اسکنر شعله توانسته است این نیاز را تأمین کند.
کد خبر : 860111

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا شفیقی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات هوشمند برای پایش و استمرار شعله اظهار کرد: شعله در صنایع نفت، گاز، پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی، نیروگاه‌های فسیلی و دیگر صنایع بسیار حیاتی است. برای نمونه در صنعت نفت کوره‌های نمک‌زدایی، در صنایع گاز توربوکمپرسور‌های گازی، در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه کوره‌های فرآیند محصول و در نیروگاه بویلر‌ها نیازمند شعله است. از این‌رو روند ایجاد و پایش تداوم شعله در صنایع نامبرده امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.

وی با بیان اینکه تجهیز اسکنر شعله که محصول دانش‌بنیان این شرکت است برای این منظور استفاده می‌شود، گفت: این محصول متناسب با نوع سوخت شعله و محل استفاده دارای انواع مختلف متناسب با نیاز مخاطبان است. پایشگر هوشمند، مجموعه‌ای از الگوریتم‌های پیچیده نرم‌افزاری، ماژول‌های سخت‌افزاری، ادوات اپتیکی و الکترواپتیکی و اجزای مکانیکی است که منطبق با فناوری‌های روز دنیا توسط متخصصان این شرکت بر اساس استاندارد‌های الزامی بین‌المللی طراحی و ساخته و گواهینامه معتبر جهانی آن نیز دریافت شده است.

این فعال فناور ادامه داد: با توجه به اینکه این شرکت با ایده محوری ترموکوپل هارنس توربین‌های گازی رولزرویس برای نخستین‌بار در کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شده و با توجه به تحریم‌ها و دشوار بودن تأمین نمونه وارداتی این محصول، نسبت به بومی‌سازی اسکنر شعله توربوکمپرسور‌های گازی اقدام کردیم و پس از نزدیک به دو سال تلاش بی‌وقفه و چندین بار شکست طراحی در نهایت در تولید و تست میدانی این تجهیز با موفقیت به نتایج مطلوب دست یافتیم.
 
شفیقی با بیان اینکه سامانه‌های پایش شعله یا اسکنر شعله جزو اقلام حیاتی تجهیزاتی مانند توربوکمپرسور یا بویلر در صنایع به شمار می‌رود، ادامه داد: راه‌اندازی تجهیزات صنعتی حرارتی، بدون این ملزومات امکان‌پذیر نیست. عمده مصرف‌کنندگان آن صنایع نفت، گاز، پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و سایر صنایعی است که شعله در آن نقش اساسی و حیاتی ایفا می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به قیمت تمام‌شده یک سوم نسبت به نمونه وارداتی عنوان کرد: فعالیت این شرکت دانش‌بنیان زمینه را برای اشتغال ۲۰ متخصص به‌طور مستقیم و حداقل ۵۰ نفر به‌طور غیرمستقیم فراهم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته