دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1402 - 13:49

سفر مقام ارشد طالبان به دوحه برای دیدار با مقام‌های آمریکایی

سفر مقام ارشد طالبان به دوحه برای دیدار با مقام‌های آمریکایی
سرپرست وزارت خارجه طالبان در راس هیئتی برای دیدار با نمایندگان آمریکایی راهی پایتخت قطر شد.
کد خبر : 860658

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از طلوع نیوز، «حافظ ضیاءاحمد تکل» معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان در توئیتی از سفر «امیرخان متقی» سرپرست این وزارتخانه به دوحه خبر داد و نوشت: وی درباره تحریم‌ها، خارج کردن نام مقام‌های طالبان از فهرست سیاه و نقض حریم هوایی افغانستان با نمایندگان آمریکایی گفتگو خواهد کرد.

در این سفر، هیئت طالبان با برخی از مقام‌های دولت قطر و نمایندگان خارجی مستقر در قطر درباره روابط دوجانبه نیز گفتگو خواهد کرد.

«احمد خان اندر» کارشناس روابط بین‌الملل در این باره به طلوع نیوز گفت: ما امیدواریم این دیدار برای توجه به وضعیت کنونی افغانستان دستاورد خوبی داشته باشد.

برخی کارشناسان مسائل سیاسی می گویند این احتمال وجود دارد که نمایندگان ویژه آمریکا در دیدار با مقام‌های طالبان، خواهان تغییر در سیاست‌های طالبان شوند.

«واحد فقیری» کارشناس روابط بین‌الملل در این باره به طلوع‌نیوز گفت: من فکر می‌کنم هدف اصلی هشدار آمریکا به طالبان است و اینکه به طالبان اعلام کنند تا در سیاست‌های خود اصلاحاتی بوجود آورد.

پیش از این، وزارت خارجه آمریکا گفته بود که دیدار نمایندگان آمریکا با مقام‌های طالبان در دوحه به منزله تغییر در سیاست آمریکا در برابر طالبان نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته