دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیا هوش مصنوعی تهدیدی برای خبرنگارهاست؟

آیا هوش مصنوعی تهدیدی برای خبرنگارهاست؟
خبرنگارها سعی کردند تا نهایت و حد چت‌بات‌های هوش مصنوعی را پیدا کنند و دیدند که اینها نهایت ندارند. از آنها می‌شود برای اخاذی، تهدید و نابود کردن زندگی همان خبرنگارهایی که از آنها سوال کرده بودند استفاده کرد.
کد خبر : 861859

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشر همواره از مخلوقات بدطینت ترسیده است. اژدهاها، هیولاها، زامبی‌ها، حیوانات غول پیکر و بیگانه های فضایی. اینها پای ثابت تخیل ما بوده‌اند. شما نمی‌دانید در تاریکی چه چیزی وجود دارد و سراسر ذهنتان را یک فضای خالی پوشانده است.

اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی که به جای یک مخلوق عیب الخلقه ما با ماشینی رو به رو می‌شویم که می‌تواند فکر کند و فکرش را می‌تواند به دستگاه‌های دیگر منتقل کند؟ ساده است. یا ما باید ارباب‌های رباتیک جدیدمان را بپذیریم و یا این که به دست آنها نابود می‌شویم.

هوش مصنوعی جدیدترین ترند و جدیدترین تهدید دوران ما است.

هوش مصنوعی برنامه‌ای است که می‌تواند وارد هر کامپیوتری بشود، و می‌تواند درچشم برهم زدنی بشریت را نابود کند. حداقل فیلم‌های هالیوودی که این را می‌گویند.

محبوب‌ترین نمونه‌های هوش مصنوعی در فیلم‌ها «2001: یک ادیسه فضایی»، «نابودگر» و «ماتریکس» هستند. اما امروز، عصر جدیدی از فیلم‌ها شام «قلب سنگ»، «خالق» و «ماموریت غیرممکن» نیز نقش منفی خود را به هوش مصنوعی سپرده‌اند.

با ورود چت جی پی تی و هوش مصنوعی گوگل، آینده از هر زمان دیگری به ما نزدیک‌تر شده است. شرکت‌های عظیم فناوری در طول تمام این سال‌ها مشغول ساخت چت‌بات‌هایشان بودند و امروز ما می‌بینیم که این فناوری چه قدرتی دارد. مثلاً کافی است از چت جی پی تی بخواهید که یک کمپین بازاریابی برایتان بسازد، ظرف چند ثانیه برایتان می‌سازد. از او بخواهید برایتان یک وبسایت طراحی کند، قبل از این که چایتان را میل کنید این کار را کرده است. از Bing گوگل بپرسید چه می‌خواهد و او در جوابتان می‌گوید که «می‌خواهم زنده باشم.» این واقعاً ترسناک است، به همین دلیل است که هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به تنها نقش منفی فیلم‌های اکشن دوران ما است.

آیا هوش مصنوعی خطرناک است؟

هیچ فناوری­ای ذاتاً بد یا خوب نیست. مثلاً از انرژی هسته‌ای را می‌توان برای خلق الکتریسته رایگان برای سراسر دنیا استفاده کرد. اما در عین حال همین فناوری می‌تواند در عرض یک ساعت کل بشریت را نابود کند.

در همین راستا، از هوش مصنوعی نیز می‌توان برای خودکار کردن کارهای طاقت فرسا استفاده کرد و کارهایمان را آسان‌تر کرد. اما این باعث می‌شود  که هوش مصنوعی صاحب ذهنیت خودش بشود و انسان‌ها را به بردگی بگیرد.

برخی خبرنگارها سعی کردند تا نهایت و حد این چت‌باتهای هوش مصنوعی را پیدا کنند و دیدند که اینها نهایت ندارند. از آنها می‌شود برای اخاذی، تهدید و نابود کردن زندگی همان خبرنگارهایی که از آنها سوال کرده بودند استفاده کرد.

البته، الگوریتم هوش مصنوعی مغز ندارد. آن فقط اطلاعاتی که قبلاً در اینترنت وجود دارند را بازگو می‌کند. آن طوری طراحی شده که شبیه انسان به نظر برسد، اما درواقع فقط ترکیبی از یک سری صفر و یک در کدهای دوتایی است.

با این حال، هنوز یک فکر ذهن ما را مشغول کرده است. چه می شود اگر این فناوری که درکش نمی‌کنیم ناگهان هوشمند شود و کنترل دنیایمان را به دست بگیرد؟ حتی اگر کنترل دنیا را به دست نگیرد، می‌تواند نابودش کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته