دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

ساخت بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه نیروگاه خورشیدی قابل حمل

ساخت بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه نیروگاه خورشیدی قابل حمل
محققان کشور موفق به ساخت بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه پنل خورشیدی پرتابل شدند تا به‌واسطه فناوری از انرژی خورشیدی بهره‌مند شویم.
کد خبر : 862134

علی‌اصغر فاتحی‌فر رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی با اشاره به دستاورد‌های فناورانه این سازمان، گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به چالش اساسی کشور در زمینه محدودیت انرژی، اقدام به راه‌اندازی مرکز تخصصی انرژی‌های نو و تجدید پذیر در استان به عنوان اولین مرکز تولید نیروگاه‌های هیبریدی کرده تا بتواند بخشی از نیاز‌های مناطق مختلف را به انرژی پاسخ دهد.

وی گفت: به همین دلیل اقدام به طراحی نیروگاه‌های برق پرتابل برای مناطق محروم کردیم.

وی اظهار کرد: نیروگاه‌های خورشیدی تولید شده حتی در جنوبی‌ترین نقطه کشور نیز به کار گرفته می‌شود که می تواند انرژی پاک، رایگان و تجدید پذیر را به داخل چادر‌های عشایر برساند و آن‌ها را از نعمت روشنایی و برق بهره‌مند کند.

ساخت بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه نیروگاه خورشیدی قابل حمل

فاتحی‌فر با اشاره به این‌که مسئله انرژی همواره به‌عنوان یکی از چالش‌های اساسی کشور‌های جهان از جمله کشور ایران است، تصریح کرد: سازمان جهاد دانشگاهی با درک این موضوع به‌صورت جدی در سال‌های گذشته به موضوع فناوری انرژی‌های نو و تجدید پذیر ورود کرده و به‌عنوان اولین مرکز در حوزه انرژی‌های هیبریدی (بادی و خورشیدی) اقدام به طراحی و ساخت نیروگاه‌های هیبریدی، نصب و راه‌اندازی در نواحی مختلف کشور کرده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: این نهاد در چند سال اخیر با ورود جدی به حوزه انرژی نو و درک شرایط اقشار مختلف جامعه اقدام به طراحی نیروگاه خورشیدی قابل حمل ویژه عشایر مناطق مختلف کشور با توان تولید برق ۵ تا ۱۰۰ وات کرده و با عقد قرارداد با امور عشایر و سایر دستگاه‌های مختلف کشور بیش از هزار و ۲۰۰ دستگاه از این نیروگاه را ساخته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته