دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد؛

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حل مسائل بحرانی

ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به حل مسائل بحرانی
رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: قانون جهش دانش‌بنیان جهش خوبی در اکوسیستم دانش‌بنیان کشور ایجاد کرد و این نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در مسائل بحرانی را بیشتر کرد.
کد خبر : 863062

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا،  دکتر محمدصادق خیاطیان امروز در سی و هشتمین رویداد صندوق نوآوری در حوزه همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی  گفت: این اولین رویداد در حوزه اربعین حسینی در حوزه دانش‌بنیان‌هاست.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه اکنون زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور به بلوغ رسیده است درباره قانون جهش تولید دانش‌بنیان، گفت: قانون جهش دانش‌بنیان جهش خوبی در اکوسیستم دانش‌بنیان کشور ایجاد کرد و این نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسائل بحرانی را بیشترکرد.

وی ادامه داد: نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در کرونا بسیار جدی بود و این نشان می‌دهد اگر دانش‌بنیان‌ها نبودند یک بحران جدی داشتیم.

خیاطیان اضافه کرد: در حوزه تحریم، شرکت‌هایی که در حوزه نفت و گاز، سلامت و تجهیزات و دفاعی و ... فعالیت کردند کشور را از محصولات وارداتی بی نیاز کردند.

خیاطیان درباره این رویداد گفت: رویداد بزرگ اربعین حسینی کاملاً مردمی است که دانش‌بنیان‌ها می‌توانند متناسب با نیاز‌ها پاسخ‌های فناورانه ارائه کنند .

وی با تاکید بر مراقبت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری گفت: زحمات زیادی کشیده شده که این زیست‌بوم به اینجا رسیده اما در این میان افرادی هستند که از سر بی‌اطلاعی خدشه‌ای به اکوسیستم نوآوری وارد می کنند.

وی با بیان اینکه تمرکز بدخواهان روی نخبگان است،‌ افزود: نباید سخنی بگوییم که برای این زیست‌بوم یأس و ناامیدی ایجاد کند در حالی که بدخواهان سعی در ناامیدی نخبگان در این زیست‌بوم دارند.

وی در حاشیه رویداد همکاری و خدمت رسانی به زائران اربعین در جمع خبرنگاران در خصوص تبدیل ۲۰ درصدی تفاهم نامه های منعقد شده در ۳۷ رویداد فناورانه با حجم ۵ همت گفت: برگزاری رویداد امروز برای به هم رسانی و معرفی محصولات به نهادها و دستگاه‌های درگیر در اربعین بوده است. لیزینگی برای خریداران محصولات این حوزه نیز در نظر گرفته ایم.

خیاطیان با اشاره به حضور نهادهایی همچون هلال احمر، شهرداری و برخی از موکب ها در این رویداد افزود:این نهادها با حضور در نمایشگاه می توانند توانمندی های شرکت های دانش بنیان را رصد کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته