دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1402 - 10:16

جاذبه‌های دیدنی رشت

جاذبه‌های دیدنی رشت
رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان، یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور محسوب می‌شود که سفر به آن، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را رقم می‌زند.
کد خبر : 863825

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم وفناوری آنا، رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان، یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور محسوب می‌شود که سفر به آن، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را رقم می‌زند. با سفر به رشت، مجذوب مکان‌های دیدنی مانند پارک‌های سرسبز و خانه‌های تاریخی آن خواهید شد. ارزان‌ترین روش سفر به شهر رشت، رزرو بلیط اتوبوس است که می‌توانید از طریق اسنپ تریپ برای آن اقدام کنید.

شهر رشت

رشت به‌عنوان شهری بارانی شناخته‌شده است. در فصل بهار، این شهر پر از درختان سرسبز می‌شود و تابستان‌ها هوای آن گرم است. هوای رشت در پاییز ابری و بارانی و در زمستان معتدل است.

شهر رشت یکی از بهترین مقاصد برای سفر در روزهای مختلف سال به‌حساب می‌آید. مردم این شهر بسیار خوش‌برخورد، صمیمی و مهمان‌نواز هستند. به این ترتیب، رشت از جمله شهرهایی است که پس از سفر به آن، عاشقش می‌شوید و بدون شک دوباره به آن سفر خواهید کرد. برای رفتن به رشت و بازگشت به پایتخت می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس رشت تهران از اسنپ تریپ اقدام کنید.

مکان‌های جذاب رشت

هر زمان که به این شهر زیبا سفر می‌کنید، با جاذبه‌ای بسیار جذاب و بکر روبه‌رو خواهید شد. خوردن چای دم کشیده شده روی آتش به همراه کلوچه‌های داغ و تازه در کنار یک کلبه جنگلی، بسیار آرامش‌بخش و خاطره‌انگیز خواهد بود. مکان‌های جذاب رشت که برای تور یک روزه مناسب هستند، عبارت‌اند از:

ماسال

ماسال شهری در استان گیلان است که ویژگی‌های خاص جغرافیایی و زیبایی‌های طبیعی از جمله آبشارها، غارها و پوشش سرسبز، آن را به منطقه‌ای زیبا تبدیل کرده‌اند. در این شهر، پدیده اقیانوس ابر اتفاق می‌افتد. پدیده اقیانوس ابر زمانی رخ می‌دهد که ما در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع تشکیل ابر قرار داریم. تقریبا در هر فصلی از سال می‌توانید با چنین منظره‌ای در ماسال روبه‌رو شوید.

از مهم‌ترین دیدنی‌های طبیعی ماسال می‌توان به سوه چاله، خریدول، شنبره، آریدول و به‌ویژه اولسبلنگاه اشاره کرد. این مناطق که در ارتفاعات بالاتر از ابرها قرار گرفته‌اند، چشم‌اندازهای بی‌نظیری را ارائه می‌دهند و ماسال را به مکانی مناسب برای یک سفر یک روزه از رشت تبدیل می‌کنند. برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران رشت از وبسایت اسنپ تریپ بازدید کنید.

موزه میراث روستایی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان، یکی از مکان‌های دیدنی شهر رشت محسوب می‌شود. در این موزه می‌توان با فرهنگ، معماری، غذاهای محلی، سبک زندگی، صنایع‌دستی و ... مردم بخش‌های مختلف گیلان آشنا شد. 28 مجتمع مسکونی و دیگر فضاهای روستایی مانند مزارع برنج، یونجه، مرغداری و غیره در موزه بازسازی شده‌اند.

برای هر بیننده‌ای، موزه میراث روستایی گیلان یک تجربه همه‌جانبه است که آن را به مکانی عالی برای یک سفر یک روزه از رشت تبدیل می‌کند. اگر بعد از بازدید از زیبایی‌های این منطقه و شهر رشت قصد برگشت به پایتخت را دارید، می‌توانید از طریق خرید بلیط اتوبوس رشت تهران از اسنپ تریپ اقدام به بازگشت کنید.

دریاچه سد سقالکسار

روستای سقالکسار و سد خاکی معروف آن از جمله دیدنی‌های رشت هستند که در سفر به این شهر نباید از دست بدهید. روستای سقالکسار مکانی بسیار منحصربه‌فرد با امکانات خوب است که فاصله چندانی با رشت ندارد. در اینجا، یک دریاچه آبی که آینه‌ای شفاف از زیبایی‌های اطراف است نیز وجود دارد.

در نزدیکی این روستا، سدی خاکی به همین نام قرار دارد که دریاچه‌ای منحصربه‌فرد را در یک منطقه جنگلی ایجاد کرده است و درختان بلوط زیادی آن را احاطه کرده‌اند. این دریاچه با 15 هکتار مساحت، گردشگران را از دور و نزدیک به خود جذب می‌کند. ارتفاع دریاچه سقالکسار از سطح دریا 64 متر است و آب آن از آبشارها و چشمه‌های منطقه تامین می‌شود.

روستای سرولات

یکی از روستاهای چند صد ساله در نزدیکی شهر چابکسر، سرولات است. این روستا از جمله مکان‌های مناسب برای یک سفر یک روزه از رشت محسوب می‌شود. سرولات مکانی دنج، تمیز با چشم‌اندازی بی‌نظیر از جنگل، کوه، دریای خزر، باغ‌ها و حومه اطراف است.

روستای ییلاقی سرولات مکانی باشکوه برای گشت‌وگذار به‌خصوص در فصول گرم سال است. آب‌وهوای مطبوع با رطوبت کم، مردمی میهمان‌نواز، غذاهای محلی لذیذ و طبیعتی باشکوه را می‌توانید در این روستا انتظار داشته باشید. با رزرو بلیط اتوبوس از https://www.snapptrip.com می‌توانید به رشت سفر کنید و از دیدنی‌های شگفت‌انگیز این منطقه و روستای سرولات لذت ببرید.

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان با مساحتی بالغ بر 1487 هکتار در قسمت غربی جاده رشت به تهران واقع شده است. این پارک جنگلی یکی از قدیمی‌ترین مناطق جنگلی گیلان و همچنین مکانی مناسب برای سفر یک روزه از رشت به شمار می‌رود. پارک جنگلی سراوان به خاطر پوشش گیاهی و جانوری غنی خود مشهور است. این پارک با داشتن گونه‌های گیاهی بسیار متنوع، یک مکان دیدنی کمیاب در کشور و جهان است و در مقایسه با سایر پارک‌های جنگلی منطقه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اولین موزه میراث روستایی کشور یعنی "موزه میراث روستایی گیلان" نیز در بخشی از این پارک طبیعی قرار دارد. برخی از فعالیت‌های تفریحی در این منطقه شامل قایق‌سواری در دریاچه سراوان، پینت بال در پارک سراوان، موتورسواری چهار چرخ و عکاسی است.

جاذبه ‌های دیدنی رشت

روستای پیر بازار

روستای پیر بازار در 6 کیلومتری شمال رشت واقع شده است. این روستا با ساختاری سنتی، بازار قدیمی و آب‌وهوای مطبوع، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در منطقه گیلان است. روستای پیر بازار ازجمله مکان‌های دیدنی اطراف رشت است که برای بازدید از آن حدود دو ساعت زمان نیاز دارید. بعد از اتمام سفر خود می‌توانید از طریق خرید بلیط اتوبوس رشت تهران از اسنپ تریپ سفر خود را با اتوبوس به پایان برسانید.

جمع‌بندی

با سفر به شهر زیبای رشت می‌توانید هم از دیدنی‌های داخل شهر لذت ببرید و هم به مناطق اطراف سفرکنید و به تماشای مناظر شگفت‌انگیز مشغول شوید. مناطقی مانند: ماسال، موزه میراث روستایی گیلان، دریاچه سد سقالکسار، روستای سولات و ... از جمله نواحی دیدنی مجاور شهر رشت هستند. با رزرو بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ می‌توانید به شهر رشت سفرکنید و از زیبایی‌های مناطق اطراف نیز لذت ببرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته