دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست:

۲۶۰ هزار گذرنامه زیارتی تحویل زائران اربعین شد

۲۶۰ هزار گذرنامه زیارتی تحویل زائران اربعین شد
سعید شریف‌زاده گفت: امسال حدود ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار گذرنامه توسط شرکت ملی پست توزیع شد که ۲۶۰ هزار عدد آن گذرنامه زیارتی بود.
کد خبر : 864071

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری خدمات شبکه پستی کشور در راهپیمایی عظیم اربعین با حضور سعید شریف‌زاده رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست و اصحاب رسانه برگزار شد.

سعید شریف‌زاده رئیس ستاد اربعین در این نشست گفت: ستاد اربعین شرکت ملی پست از سال گذشته بدون تکلیف اداری و کاملاً مردمی تشکیل شد تا خدماتی خودجوش به زائران برساند. اما امسال مأموریتی از طرف وزارت ارتباطات تدوین شد که خدمات باکیفیت‌تر و بدون نقص در اختیار زائران قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از سال گذشته ستاد اربعین در شرکت پست تعطیل نشد و فعال ماند تا امسال خدمات بهتری را به زوار حسینی ارائه دهد که امیدواریم امسال رضایتمندی زائران را به دنبال داشته باشد.

شریف‌زاده افزود: امسال سازمان‌دهی و آموزش تمامی افرادی که در ارائه خدمات  به زوار داوطلب شدند بر عهده شرکت ملی پست بود که تاکنون با موفقیت انجام و برگزارشده است.  

این مسئول تأکید کرد:۱۴۰ نفر برای انجام خدمات پستی مربوط به اربعین با استفاده از مرخصی استحقاقی خود داوطلب شده‌اند. سازمان‌دهی و آموزش خادمین اربعین وزارت ارتباطات نیز به ستاد اربعین شرکت ملی پست واگذار شد.

وی بیان کرد: امسال تعامل خوبی با سازمان حج و زیارت در جهت ارائه خدمات «پست یافته» خواهیم داشت تا اقلام و مرسولات را با این روش به دست افراد برسانیم .این خدمت در ۱۴ پایگاه واقع کربلا و نجف تعریف‌شده است و آماده کمک‌رسانی به مردم خواهد بود.

رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست گفت: با مدیرعامل شرکت پست دولتی عراق توافقاتی انجام دادیم که بتوانیم از توانمندی پست عراق نیز بهره‌مند شویم.

وی افزود: برای ارسال گذرنامه با فراجا تعاملی خوبی داشتیم به‌طوری‌که پس از رسیدن گذرنامه به مرکز پستی ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت به دست افراد می‌رسد.

رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست افزود: امسال دو میلیون هفتصد و هفتاد هزار صد و پنجاه گذرنامه ارسال شد که دو میلیون صدوبیست و دوتای آن گذرنامه عادی و دویست و شصت‌وهشت هزار و سی چهار عدد آن زیارتی بود که توسط شرکت ملی پست توزیع شد.

شریف‌زاده بیان کرد: متقاضیان می‌توانند جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد‌ها با شماره ۱۹۳ جهت مطرح کردن هرگونه شکایات اعتراضات تماس حاصل کنند و ما هرچه سریع‌تر آن‌ها را پیگیری و رصد خواهیم کرد.

 ارسال دل‌نوشته‌های مردم به عتبه حسینی

وی با اشاره به طرح عاشقان حسینی ادامه داد: اجرای این طرح جهت رساندن دل نوشته‌های افراد به حضرت صورت می‌گیرد. در این خدمت نامه‌ها توسط شرکت پست جمع‌آوری‌شده و به عتبه حسینی ارسال می‌شود. سال گذشته این طرح انجام شد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: شرکت ملی پست در فضای مجازی نیز فعال بوده و صفحه‌ای با عنوان «چهل گام از عاشورا تا اربعین» مطالبی را درباره فلسفه عاشورا و اربعین حسینی منتشر می‌کند.

شریف‌زاده افزود: امسال شرکت پست در جهت رساندن نذورات مردمی به موکب‌های داخل مرزی فعالیت می‌کند. همچنین تعامل خوبی با جمعیت هلال‌احمر در  دریافت نذورات دارویی مردم‌ به موکب‌های داخل مرزی خواهد داشت.

وی افزود: اکنون دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست به نجف اعزام‌شده و در آنجا مستقر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته