دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مرداد 1402 - 13:24

غیبت کشتی‌گیر نامدار روس‌ها در بلگراد؛ ولاسوف مهیای حضور در المپیک

غیبت کشتی‌گیر نامدار روس‌ها در بلگراد؛ ولاسوف مهیای حضور در المپیک
رومن ولاسوف نامدار روسی برنامه‌ای برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان صربستان ندارد.
کد خبر : 864347

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی سال ۲۰۲۳ روز‌های ۲۵ شهریور تا ۲ مهرماه به میزبانی شهر بلگراد کشور صربستان برگزار خواهد شد.

این در حالی است که جنگ روسیه و اوکراین باعث شد تا ستاره‌های کشتی روسیه به مدت دو سال از حضور در هر رقابتی محروم شوند و حالا که به نظر اوضاع کمی آرام شده، امید‌ها برای پایان این دوران سخت برای ابرقدرت کشتی دنیا افزایش یافته است. البته تیم ملی روسیه با اتفاقاتی که اخیراً رخ داده و تعاملاتی که با IOC و اتحادیه جهانی کشتی داشته، امیدوار است بتواند مثل مسابقات نوجوانان و جوانان جهان، در پیکار‌های قهرمانی بزرگسالان جهان در صربستان هم حضور داشته باشد.

با وجودی که در رشته آزاد بزرگانی مانند زائوربک سیداکوف و عبدالرشید سعدالله‌اف به همراه زاگور اوگویف حضور دارند اما در رشته فرنگی رومن ولاسوف نامدار و دارنده دو مدال طلا المپیک برنامه‌ای برای حضور در مسابقات ندارد.

با توجه به اینکه ولاسوف تمام هدفش حضور آماده در المپیک پاریس است نبود این کشتی‌گیر شاخص روس‌ها بهترین خبر ممکن برای رقبای او از جمله محمد علی گرایی است. در المپیک توکیو این ملی‌پوش روس‌ها توانست با نتیجه آسان ۱۰ بر یک گرایی را شکست دهد.

این کشتی‌گیر نامدار روس‌ها قصد دارد  به عنوان تماشاگر از نزدیک مسابقات جهانی را ببیند و به همین دلیل در این مسابقات حضور حرفه‌ای نخواهد داشت. وی تمام برنامه و هدف خود را روی  حضور در المپیک پاریس گذاشته تا بتواند در مهمترین مسابقات دنیا به سومین مدال طلا در این مسابقات برسد.

 

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته