دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیین افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی برگزار شد؛

وزیر صمت: امکان شارژ خودروهای برقی در خانه میسر است

وزیر صمت: امکان شارژ خودروهای برقی در خانه میسر است
وزیر صمت در آیین افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی گفت: امروز شهر تهران لازم داشت که نهضت برقی شدن را در خود داشته باشد. امروز حدود ۱۰۰ دستگاه شارژر در سطح کشور داریم که به صورت پایلوت نصب و همه فست شارژ هستند.
کد خبر : 865615

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، عرفان مدیرعامل مپنا، علی‌آبادی وزیر صمت، سید محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹، آیین افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژ برگزار شد.

بر اساس اعلام سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جانمایی جایگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی عبارتند از: پارکینگ طالقانی منطقه ۷، پارک نهج‌البلاغه منطقه ۲، پارکینگ امیرکبیر منطقه ۱۴، پارکینگ حافظ منطقه ۶، پارکینگ سعدی منطقه ۱۲، پارکینگ اندیشه منطقه ۷، بوستان آب و آتش منطقه ۳، شهرداری منطقه ۹، بوستان ولایت منطقه ۱۹، بوستان یاس فاطمی منطقه ۴، تره‌بار بیهقی منطقه ۶، میدان آزادی منطقه ۹، معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۶، نمایشگاه بین‌المللی و معاونت اجتماعی منطقه ۸.

وزیر صمت: امکان شارژ کردن خودروها در خانه نیز میسر است

علی آبادی وزیر صمت در آئین افتتاح ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی گفت: امروز شهر تهران لازم داشت که نهضت برقی شدن را در خود داشته باشد. امروز حدود ۱۰۰ دستگاه شارژر در سطح کشور داریم که به صورت پایلوت نصب شدند که همه فست شارژ هستند.

وی افزود: امکان شارژ کردن خودروها در خانه نیز میسر است. شارژرهای خیابانی فقط برای مواقع اضطراری است. این فناوری در داخل کشور بومی شده است. خودروها می‌توانند با شارژ شدن تا ۵۰۰ کیلومتر طی کنند.ان‌شاءالله زودتر از بقیه دنیا تهران را هیدروژنی بکنیم.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از 15 ایستگاه شارژ برقی خودرو، گفت: به همت وزیر صمت و گروه مپنا امروز این کار امروز انجام شد.

وی با بیان اینکه یک سال و نیم پیش در خدمت اعضای شورای شهر 90 پروژه کلان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشریح کردیم، گفت: یکی از آنها برقی سازی تهران بود و تهران باید به سمت برقی شدن حرکت کند.

شهردار تهران گفت: نوع زیست ما امروز یکی از نقاط آلوده در بُعد هواست. ما باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از ظرفیت‌ها، شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بهبود دهیم و برقی شدن یکی از این راه‌هاست.

به گفته زاکانی؛ در 15 ایستگاه 74 دستگاه شارژ مستقر شده و در تفاهم‌نامه انجام شده باید تا پایان سال 1403،  5 هزار دستگاه شارژ در بیش از 1700 نقطه نصب شود و البته کار بزرگی است.

وی تأکید کرد: ما از توان داخلی استفاده می‌کنیم و شهرداری تهران قرارداد 1000 دستگاه اتوبوس برقی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته و 50 هزار تاکسی برقی به صورت ویژه در دستورکار است و وزارت صمت هم همکاری لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه 400 هزار موتورسیکلت برقی در دستورکار است، گفت: 13 درصد آلودگی تهران به دلیل موتورهای کار است که پیمایش بالایی دارند و با برقی شدن موتورسیکلت‌ها بخشی از آلودگی برطرف می‌شود.

مهدی چمران در آیین بهره‌برداری از 15 ایستگاه شارژر خودروهای برقی با 74 شارژر که عصر امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، علی آبادی؛ وزیر صمت، عرفان مدیرعامل مپنا و شهردار منطقه 19 برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد ورود تعدادی از اتوبوس‌های برقی‌، خودروهای برقی‌ و موتورسیکلت‌های برقی به پایتخت باشیم.

وی با بیان اینکه قطعا ما نیازمند ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت هستیم، گفت: اتوبوس‌های برقی نمی‌توانند جایگزین اتوبوس‌های بنزینی باشند چرا که ما هم‌اکنون با کمبود اتوبوس در شهر تهران مواجه هستیم چرا که بین هفت الی 10 سال هیچ اتوبوسی به شهر تهران افزوده نشده است.

راه‌اندازی شارژرهای ای سی و دی سی خودروهای برقی در شهر تهران با همکاری گروه مپنا

اهمیت را‌ه‌اندازی جایگاه شارژر خودروهای برقی از این جهت است که برقی‌سازی در حمل و نقل از جمله راهکارهای مقابله با مشکلات زیست محیطی شهرهای بزرگ مثل تهران محسوب می‌شود.

با افزایش تقاضا برای برقی‌سازی خودروها نیاز به توسعه و بهبود زیرساخت ایستگاه‌ها و جایگاه شارژر خودرو افزایش می‌یابد.

رشد تولید وسایل حمل و نقل الکترونیکی در جهان خودروسازان را در جهان به سمت ساخت خودروهای برقی سوق داده تا آنها بر آن هستند تا با معرفی و ساخت انواع ناوگان برقی با قابلیت بومی‌سازی این فناوری، برقی‌سازی خودروها را دنبال کنند. به نحوی که به کاهش آلودگی هوای کلانشهرها و آلودگی‌های صوتی منجر شود.

ورود تاکسی‌های برقی و ارائه خدمات حمل و نقل پاک در کلانشهرها از علل لزوم توجه به زیرساخت‌های خودروهای برقی خواهد بود با توجه به تفاهمنامه فی‌ما‌بین شهردار تهران و گروه مپنا که بخشی از آن به اعلام آمادگی جهت مهندسی اجرا و تدارک پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌های خودروهای برقی است سیاست‌های شهرداری تهران نیز به منظور کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران و لزوم توسعه حمل و نقل عمومی و در راستای ارتقاء خدمت‌رسانی به شهروندان به سمت برقی‌سازی پیش می‌رود.

در نتیجه با توجه به ماده نهم قانون هوای پاک، وزارت کشور موظف است با همکاری وزارتخانه صمت، به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با اولویت شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت را ظرف مدت 5 سال از محل منابع درآمدی ماده 6 این قانون از طریق کمک بلاعوض یارانه تسهیلات یا صفر نمودن سود بازرگانی واردات خودروهای برقی ـ بنزینی (هیبریدی) و خودروهای الکتریکی و موتورسیکلت برقی به انجام برساند.

بر همین اساس دستورات شهردار تهران مبنی بر تجهیز فوری شهر تهران به جایگاه‌های شارژ برقی نسبت به خرید 74 دستگاه شارژرهای ای سی و دی سی (کند و تند) خودروهای برقی از گروه مپنا که یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه برقی صنعتی نیز محسوب می‌شود توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اقدام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته