دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1402 - 09:56
در سومین نشست کنسرسیوم انرژی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان شد؛

تولید انرژی از منابع جدید و مخازن تحت فشار در دانشگاه آزاد اردبیل

تولید انرژی از منابع جدید و مخازن تحت فشار در دانشگاه آزاد اردبیل
مسئولان در سومین نشست کنسرسیوم انرژی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نقش مؤثر واحد اردبیل در سیوینگ انرژی، تولید انرژی از منابع جدید و مخازن تحت فشار آن را یک مزیت بزرگ برشمردند.
کد خبر : 866400

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست حضوری و مجازی کنسرسیوم انرژی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران مراکز تحقیقاتی سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشگین‌شهر برگزار شد.

پس از بازدید اعضای کنسرسیوم از نیروگاه زمین گرمایی سبلان و حوزه‌های وابسته در واحد مشگین‌شهر در نشست تخصصی برنامه‌های آینده مراکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی توسط عبدالله محمدی مدیرکل شبکه علمی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح شد.

محمدی، نیازسنجی‌های صورت گرفته در راستای توجه به خردجمعی و تضارب‌آرا را در بهبود برنامه‌های کنسرسیوم انرژی‌های نو و تجدیدپذیر ضروری برشمرد و در راستای حمایت از فعالیت‌های واحد‌ها در ازای ایجاد بازار برای محصولات تولیدی شرکت‌های واحد‌ها از تخصیص امتیاز اجرای یک طرح تحقیقاتی برای واحد‌های مجری خبر داد.

مدیرکل شبکه علمی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه همکاری لازم برای بخش تحقیق و توسعه و بازار مخازن تحت فشار واحد اردبیل را برای سایر واحد‌ها پیشنهاد کرد.

محمد ضعیفی‌زاده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و رئیس شورای پژوهشی این استان هم با تشریح برنامه‌های مرکز تحقیقات انرژی واحد اردبیل درباره سیوینگ انرژی، تولید انرژی از منابع جدید و تولید مخازن تحت فشار خاطرنشان کرد که دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با علم به نیاز منطقه‌ای و کشوری به انرژی این توان آن را دارد که در این زمینه نقش جامعی ایفا کند.

شیرخانقاه رئیس مرکز تحقیقات انرژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل هم برنامه‌های آینده این مرکز را در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و هوشمندسازی تولید و مصرف انرژی تشریح کرد.

هادی کارگر شریف‌آباد رئیس دبیرخانه کنسرسیوم انرژی‌های نو و تجدیدپذیر دانشگاه آزاد هم با اشاره به گستردگی جغرافیایی دانشگاه در گستره فرهنگی، علمی و اقتصادی به احصای برنامه‌ها و پیشنهادهای کنسرسیوم پرداخت.

یاوریان مدیرعامل شرکت تولید چراغ‌های کم‌مصرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل هم با تشریح موضوع تعویض چراغ‌های معابر با جایگزینی کم‌مصرف بیان کرد: واحد‌ها با ورود به این موضوع پیگیری‌های جدی را انجام دهند و از همین محل علاوه بر ایفای نقش دانشگاهی موجبات درآمد‌های غیرشهریه‌ای را فراهم کنند.

این برنامه به‌صورت یکروزه با دیدار تحقیقاتی اعضای کنسرسیوم از نیروگاه زمین گرمایی مشکین شهر که در دامنه کوه سبلان قرار دارد آغاز شد و در این دیدار مسئولان نیروگاه با استقبال از اعضا ضمن پاسخ به سؤالات آنان به تشریح ماهیت نیروگاه و چگونگی استفاده از استعداد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص پیشرفت هر چه بهتر پروژه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته