دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 شهريور 1402 - 17:19

هزینه راه اندازی کارخانه پروفیل چقدر است؟ بررسی هزینه هر مرحله

هزینه راه اندازی کارخانه پروفیل چقدر است؟ بررسی هزینه هر مرحله
از انواع پروفیل در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی استفاده می‌شود. قیمت پروفیل روزبه‌روز در حال افزایش است؛ به همین دلیل پروفیل می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری و شروع کسب و کار باشد.
کد خبر : 866529

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، از انواع پروفیل در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی استفاده می‌شود. قیمت پروفیل روزبه‌روز در حال افزایش است؛ به همین دلیل پروفیل می‌تواند یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری و شروع کسب و کار باشد. هزینه راه اندازی کارخانه پروفیل به عوامل مختلفی مانند اندازه و موقعیت کارخانه، تجهیزات و ماشین آلات، هزینه نیروی کار و هزینه‌های عملیاتی بستگی دارد؛ به همین دلیل امکان ارزیابی دقیق هزینه راه اندازی کارخانه وجود ندارد اما می‌توان به‌صورت تقریبی سرمایه اولیه مورد نیاز را برآورد کرد.

پروفیل انواع مختلفی دارد که شامل پروفیل باز و پروفیل بسته می‌شود. پروفیل باز شامل قطعاتی مانند میلگرد، تسمه و تیرآهن و پروفیل بسته شامل انواع درب و پنجره، سوله‌سازی، قوطی و لوله می‌شود. پروفیل کاربرد وسیعی و نقش بسیار مهمی در صنایع مختلف مانند نفت، گاز و پتروشیمی، صنعت ساختمان و اتومبیل‌سازی دارد. اگر به دنبال راه اندازی کارخانه پروفیل هستید؛ علاوه بر بررسی هزینه‌ها و عوامل موثر بر آن، نیازمند دریافت مجوزهایی برای تاسیس کارخانه پروفیل هستید.

اخذ مجوز‌های لازم برای کارخانه تولید پروفیل

روند اخد مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه پروفیل می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد؛ پس بهتر اس هم‌زمان با برآورد هزینه‌ها مجوزهای لازم را نیز دریافت کنید. با دریافت مجوز می‌توانید در ابتدا برخی از هزینه‌های ساخت کارخانه را به‌صورت وام دریافت کنید و با استفاده از آن کسب و کار خود را آغاز کنید. مجوزهای مور نیاز برای راه اندازی کارخانه پروفیل شامل:

  • مجوز انشعاب برق، آب و گاز

  • مجوز ساخت

  • مجوز راه اندازی از وزارت صنعت

  • مجوز استاندارد ملی ایران برای تولید انواع پروفیل( این مجوز با توجه به نوع پروفیلی که در کارخانه شما ساخته خواهد شدغ دریافت می‌شود.)

  • دریافت مجوز استانداردهایی مانند ایزو در زمینه کیفیت و محیط زیست

عوامل موثر بر هزینه راه اندازی کارخانه پروفیل

هزینه ساخت پروفیل به عوامل مختلفی بستگی دارد و به دلیل نوسانات بازار قیمت مشخصی برای آن نمی‌توان برآورد کرد؛ اما پس از آشنایی با عوامل موثر می‌تواند هزینه اولیه را به‌صورت تقریبی تشخیص داد. قبل از راه اندازی کارخانه پروفیل باید برنامه‌ای مشخص برای صفر تا صد کارخانه خود را مشخص کنید و پس از بررسی تمام مراحل ساخت شروع به راه اندازی کارخانه کنید. از دیگر مواردی که باید قبل از محاسبه هزینه و راه اندازی کارخانه مشخص شود نوع پروفیل، متراژ، آلیاژ مورد استفاده، ضخامت، سطح مقطع، فرایند ساخت و استانداردهای مورد نیاز در ساخت آن است.

مساحت زمین و محدوده کارخانه

برای راه اندازی کارخانه پروفیل نیازمند یک زمین با مساحت بالا هستید؛ زیرا تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز در کارخانه پروفیل سایز بزرگی دارند. علاوه بر مکان برای قرار گرفتن تجهیزات و ماشین‌آلات به مکانی برای انبار کردن محصولات تولید شده نیز نیاز خواهد بود. در هنگام انتخاب مکان مناسب برای راه اندازی ساختمان باید به فاصله کارخانه از صنایع تامین کننده مواد اولیه مورد نیاز در ساخت پروفیل نیز توجه کرد.

تجهیزات و ابزار مورد نیاز

براس تاسیس یک کارخانه پروفیل و تولید انواع مختلف پروفیل باز و بسته نیاز به تجهیزات و ابزارهای متنوعی است. دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید انواع پروفیل با توجه به روش و حجم تولید کارخانه خریداری می‌شود. کوره‌هایی برای پخت شمش‌ها، سیستم رافینگ( برای کاهش ابعاد شمش و افزایش طول آن برای میلگرد استفاده می‌شود)، رول‌های کوره برای انتقال شمش‌های مذاب به رافینگ، قیچی سرزن و استند( شامل بخش‌هایی مانند موتور گیربکس، گاردان-غلطک‎های مونتاژ شده و گاید‌های ورودی و خروجی است) تعدادی از دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید انواع پروفیل هستند.

هزینه‌های نیروی کار

هزینه نیروی کار یکی دیگر از مهم‌ترین هزینه‌هایی است که قبل از احداث کارخانه باید به آن توجه کرد؛ زیرا برای تولید انواع پروفیل به نیروی کار زیادی نیاز است؛ که هر کدام با توجه به حجم کاری حقوق متفاوتی می‌توانند دریافت کنند. از نیروی کار در قسمت‌های مختلف کارخانه مانند تولید، کنترل کیفی و جابه‌جایی استفاده می‌کنند.

جمع بندی

در این مقاله به عوامل موثر بر هزینه راه اندازی کارخانه پروفیل پرداختیم و همچنین به مجوزهای لازم برای راه اندازی این کارخانه اشاره کردیم. طبیعتا سودآوری این کارخانه با توجه به قیمت پروفیل رو به افزایش است. اگر کنجکاو هستید که قیمت پروفیل امروز چقدر است می توانید به سایت پیوان مراجعه نمایید و قیمت آهن امروز و دیگر محصولات فولادی را به صورت لحظه ای و روزانه ببینید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته