دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قادر آشنا در گفت‌وگو با آنا:

بررسی جایگاه هوش مصنوعی در سازمان سینمایی/ منتظر یک تحول بزرگ در شیوه اکران باشید

بررسی جایگاه هوش مصنوعی در سازمان سینمایی  منتظر یک تحول بزرگ در شیوه اکران باشید
معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی از اتخاذ یک راهکار جدید و تحول‌آفرین در شیوه اکران گفت.
کد خبر : 868987

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا عنوان کرد: با توجه به وضعیت فعلی تولیدات سینمایی در کشور، بیش از آن که در حوزه تولید و زیرساخت نیازمند اقدامات حمایت دولت باشیم باید بر حوزه پژوهش‌های سینمایی تأکید کنیم. اگر کار‌های پژوهشی و علمی متخصصان با نگاه هنرمندان و فیلمسازان ترکیب شود خواهیم دید که سینما هم رونق خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته شورای عالی سینما، مباحث و طرح‌های جدید مطرح شد. ان شااله در روز‌های آینده خبر‌های خوبی از سوی سازمان سینمایی در حوزه نمایش و اکران فیلم منتشر خواهد شد که به اعتقاد من انقلابی در شیوه اکران و جذب مخاطب خواهد بود. این یک ادعای زرد ژورنالیستی نیست چراکه من اهل اغراق نیستم.

آشنا گفت: این اتفاق خوب در حوزه نرم‌افزاری مبتنی بر همان پژوهش‌ها و مطالعاتی است که اشاره کردم. اتخاذ این شیوه جدید میزان استقبال از فیلم‌ها را به شدت افزایش خواهد داد. طبیعی است که فروش فیلم بالا باشد کار‌های بیشتری تولید می‌شود و افزایش تولید هم به معنای اشتغال‌زایی برای اهالی سینما است و آقای خزایی با جدیت پیگیر آن بودند.

وی اظهار کرد: وظیفه ما در معاونت توسعه فناوری و مطالعات این است که در همین راستا راهکار‌های کاربردی ارائه دهیم الان هوش مصنوعی یک مسأله مهم در دنیای هنر است. ما نیز از حدود دو ماه پیش در سازمان سینمایی یک گروه و تشکیلات مجزا تشکیل داده‌ایم که با جدیت روی این موضوع کار می‌کنند تا به یک جمع‌بندی برسند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی درباره اهمیت پرداختن به موضوعات مرتبط با حوزه فناوری و علم در سینما نیز گفت: در این گونه موضوعات، مخاطبان به فیلم‌هایی که که مبتنی بر یک روایت جذاب و پرداختی هنرمندانه باشند علاقه دارند؛ به ویژه برای نسل جوان آثاری که به اصطلاح بیگ پروداکشن باشند جذابیت زیادی دارد. باید به این موضوعات توجه کرد؛ در فیلم‌های موفق خارجی همین موضوع مورد توجه است و به تعبیری نگاه حماسی و هنرمندانه به فناوری دارند.

آشنا افزود: همچون سایر موضوعات سینمایی، این آثارنیز باید داستان و قهرمان داشته باشند. روایت‌گری در ذات ما ایرانیان است و قهرمان‌پروری هم در فرهنگ شفاهی و مکتوب ما جایگاه ویژه‌ای دارد که باید در آثار سینمایی نیز موردتوجه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته