دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

قاسمپور: انتظار طلا از تیم امید نداشته باشیم/ عنایتی و گل‌محمدی به دنبال اعتبار فوتبال ایران هستند

قاسمپور: انتظار طلا از تیم امید نداشته باشیم  عنایتی و گل‌محمدی به دنبال اعتبار فوتبال ایران هستند
پیشکسوت تیم ملی گفت: عنایتی و گل‌محمدی به دنبال اعتبار و آبروی فوتبال ایران در تورنمنت‌های متفاوت هستند و می‌خواهند تیم‌شان نتیجه بگیرد.
کد خبر : 870256

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد صعود تیم ملی فوتبال امید به جمع هشت تیم برتر آسیا در شرایطی که این تیم بیش از نیم قرن است راهی المپیک نشده، اظهار داشت: صعود به المپیک برای تیم امید ما چیزی بیشتر از رویاست و با برنامه‌ریزی که داریم اصلاً نباید به این تیم برای رفتن به المپیک دل ببندیم. این انتقاد شاید باعث ناراحتی شود ولی حقیقت دارد و تیم امید ما در ادوار مختلف نتوانسته سهمیه المپیک بگیرد و هر بار حذف شده است. کاری برای این تیم نمی‌شود تا بتواند در شرایطی برابر با رقبا برای المپیکی شدن رقابت کند و تمامی تلاش‌ها و زحمات بازیکنان و کادرفنی به نتیجه نمی‌رسد.

حریفان به مراتب قوی‌تر عمل می‌کنند

وی ادامه داد: برای تیم امید یا دیر سرمربی را انتخاب می‌کنیم یا انتخاب شایسته‌ای نداریم. اردوها و دیدارهای تدارکاتی لازم هم در نظر گرفته نمی‌شود. در مقابل حریفانی داریم که سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند، زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده‌اند، امکانات تمرینی لازم را به همراه اردوها و بازی‌های دوستانه مفید در نظر گرفته‌اند. به اندازه کافی هم بازیکن در رده‌های سنی مختلف تولید کرده‌اند. برای همین می‌توانند به مراتب قوی‌تر عمل کنند و به عنوان نمونه کره جنوبی و ژاپن در رده‌های سنی مختلف نتایج بسیار خوبی می‌گیرند. نباید انتظار مدال طلا از تیم امید در بازی‌های آسیایی داشته باشیم و هر چه این تیم به مراحل بالاتر می‌رود کار سخت‌تر می‌شود تا جایی که پس می‌زنیم و نمی‌توانیم به هدفی که داریم برسیم. 

روی کاغذ هم شانس قهرمانی نداریم

پیشکسوت تیم ملی خاطرنشان کرد: نباید دلخوشی خاصی بدهیم. برنامه‌ریزی خوبی نکرده‌ایم و روی کاغذ هم شانسی برای قهرمانی نداریم. پیروزی‌های پر گل کره جنوبی گویای آن است که این تیم در شرایط بسیار بهتری است. دیگر حریفان هم برای باخت مقابل ما قرار نمی‌گیرند. مدیریتی قوی پشت تیم امید نیست و تنها می‌توان به این امید بست تا اتفاقات فوتبالی به سود ما باشد. امداد غیبی می‌تواند به تیم امید کمک کند که بتواند نتایجی فراتر از انتظار بگیرد. البته شاهد هستیم این تیم بعد از اینکه چند بازی در انتخابی المپیک و بازی‌های آسیایی انجام داده به هماهنگی و کیفیت بهتری رسیده ولی نمی‌تواند کسب مدال طلا را در چین تضمین کند. تیم امید باید مهدی مهدوی کیا را به عنوان سرمربی حفظ می‌کرد ولی او به خاطر مشکلات خاصی که ایجاد کرد نتوانست بماند. رضا عنایتی هم دیر سرمربی شد ولی تجربه کار در فوتبال پایه را ندارد. این موضوع باعث می‌شود تا او و تیم امید متضرر شوند. 

فدراسیون راهکاری برای تیم امید و پرسپولیس ندارد

قاسمپور در مورد اینکه پرسپولیس برای بازی در لیگ قهرمانان آسیا با الدحیل قطر خواهان سه بازیکن خود شده و سرمربی تیم امید هم گفته به این نفرات نیاز دارد در حالی که قول حضور ملی‌پوشان به سرمربی پرسپولیس داده شده، تصریح کرد: هر دو طرف حق دارند. به نظر من بی‌تدبیری و ضعف فدراسیون فوتبال است چون خط مشی و قانون کلی تعریف نمی‌کند تا هر دو طرف یکدیگر را مقصر ندانند. فدراسیون راهکار ندارد و اگر دارد در اجرا ضعیف عمل می‌کند. عنایتی و گل‌محمدی به دنبال اعتبار و آبروی فوتبال ایران در تورنمنت‌های متفاوت هستند و می‌خواهند تیم‌شان نتیجه بگیرد. فدراسیون فوتبال قاطعیت و مدیریت قوی نداشته که مشکل رفع نشده است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته