دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس شهرک اعلام کرد؛

اعلام آمادگی شهرک علمی و تحقیقاتی برای همکاری با کشورهای اسلامی

اعلام آمادگی شهرک علمی و تحقیقاتی برای همکاری با کشورهای اسلامی
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه توسعه مراکز رشد در کشور ایران مطلوب است، گفت: ما آمادگی همکاری با بسیاری از کشورهای اسلامی را داریم.
کد خبر : 870737

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، قاسم مصلحی در سومین پنل از نخستین روز برگزاری نهمین دوره «نشست تبادل علم و فناوری» که از برنامه های جانبی جایزه مصطفی است گفت: مراکز رشد، نقش بسزایی در زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان دارند. زنجیره توسعه اقتصادی، نیازمند عنصری است که بتواند زمینه توسعه اقتصادی را تضمین کند و عنصر فناوری می‌تواند متضمن این موضوع باشد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان دارای مراکز تحقیقاتی، پژوهشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است که در سطح جهان و ایران شناخته شده هستند. شهر اصفهان در حوزه تولید محصولات، دانشگاه و ارتباط با صنعت توانسته به دستاورد‌های متعددی دست یابد. همچنین این شهر در زمینه تولید محصولات به یک قطب تبدیل شده است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه این شهرک حاصل تعامل دولت، دانشگاه و صنعت است، افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با هدف پاسخ به فناوری در کشور تاسیس شد. ما توانسته‌ایم نخستین مرکز رشد در کشور و منطقه را در این شهرک راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه مساحت شهرک علمی و تحقيقاتی اصفهان حدود ۵۲۰ هکتار است، افزود: ۲ پارک علم و فناوری، ۸ مرکز تحقیقات، ۵ مرکز نوآوری در این محل وجود دارد. همچنین ۹هزار دانشجو در بیش از ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و شرکت خلاق مشغول به کار هستند.

مصلحی با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با ارائه تسهیلات خدمات ارزش‌افزوده به افراد حاضر در این مکان کمک می‌کند، افزود: این تسهیلات شامل خدمات آزمایشگاهی، معافیت مالیاتی، کمک به جذب سرمایه‌گذار و موارد دیگر می‌شود. ما با ارائه این خدمات زمینه رشد شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز منطقه‌ای توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد یونسکو در شهر اصفهان بنا شده است، افزود: این اقدام زمینه ارتباط موثر با سایر کشور‌ها را فراهم کرده است.

مصلحی ادامه داد: توسعه مراکز رشد در کشور ایران بسیار مطلوب است. ۵۰ پارک علم و فناوری و ۲۶۰ مرکز رشد در کشور مشغول به فعالیت هستند. ما آمادگی همکاری با بسیاری از کشور‌های اسلامی را داریم.

وی افزود: این جلسه زمینه ارتباط را فراهم می‌کند. بسیاری از محصولات تولید شده در شهرک علمی و فناوری اصفهان، تجاری‌سازی شده‌اند؛ امیدواریم که زمینه صادرات این محصولات در روند برگزاری نشست استپ فراهم شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته