دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یادداشت؛

آخ جون؛ بچه‌ها جشنواره فیلم کودک

آخ جون؛ بچه‌ها جشنواره فیلم کودک
سینمای کودک همان نوری است که پشت و پناه کودکان و نوجوانان سرزمین عزیزم ایران شده که می‌تواند در تبلور ذهن خلاق کودکان برای شکل گیری شخصیت فردی و جلوه‌های حضور و نقش آفرینی در جامعه نقش اساسی ایفا کند.
کد خبر : 871895

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ مهدی سرتاج (نویسنده و فعال رسانه‌ای): خورشید خانم ناز نازی جشنواره فیلم کودک پس از گذار از کوه‌های صعب العبور دوران کرونا بالاخره رخ نشان داد و پروانه‌ها را راهی نصف جهان کرد تا چراغ سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک در اصفهان روشن شود.

سالن امام خامنه‌ای اصفهان میزبان مراسم افتتاحیه علاقه‌مندان و فعالان سینمای کودک را در آغوش گرفت تا شور و هیجان کودکانه اصفهان را فرا بگیرد، بچه‌ها شادی کنان بادکنک‌ها را در بالای سرتکان می‌دادند تا عطر احساس پر شور کودکانه را در فضا منتشر کنند. جیق و داد و هورا و فریاد و هیجان کودکانه در کنار پرواز هلی شات‌های صدا و سیمای مرکز اصفهان چنان شوری را خلق کرده که آدم دلش می‌خواهد پر پرواز بگیرد.

بدو بدو‌های بر و بچه‌های ستاد جشنواره برای میزبانی از مهمانان جشنواره واقعا لذت بخش و ستودنی است، در میان هیاهوی مهمانان زمزمه‌های زیادی شنیده می‌شود از عاشقانه‌های کودکانه تا دلواپسی‌های طرفداران فوتبال سپاهان و تاثر از درگذشت هنرمند دوست داشتنی آتیلا پسیانی که می‌شد چهره خندانش را بخاطر شادی کودکان در آسمان اصفهان نظاره کرد.

با آمدن محمد سلوکی و عاشقانه‌هایش از سینمای کودک، حرکت به سمت قله آغاز شد، لشکر عروسک‌های نفش آفرین در سینمای کودک همگان را غافلگیر کردند و شور و هیجان وصف ناشدنی را به همراه داشت. اینجا همه چیز جفت جوره تا کودکانه‌های بچه‌های دهه ۹۰ بترکونه و شهر پر از شور و شادی بشه. امشب بچه‌ها شاهد اتفاقات هیجان انگیز بودند.

در میان شور و هیجان بچه‌ها ناگهان نگاه‌ها به سقف سالن دوخته شد تا سورپرایز افتتاحیه جشنواره همگان را متحیر کند. نوازنده‌ها در معلق در سقف سالن با اجرای هیجان انگیز موسیقی کارتون‌های کودکان شگفتانه‌ای را خلق کردند. اجرای ساکسیفون موسیقی فیلم پلنگ صورتی که خیلی به دل من نشست و کودک درون من را زنده کرد بطوری که دلم میخاست همه کودکان از همه ایران در این جشن حضور داشتند، دیدن خنده‌های کودکان سیستان و بلوچستان تا کودکان مرز‌های شمال و جنوب و غرب و شرق سرزمینم آرزوئی بود که در یک لحظه فقط من که نه اینگار همه خواهان آن بودند.

شعر و موسیقی پروانه‌ها را به پرواز در آوردند تا کودکان با شور و هیجان سینمای کودک را جشن بگیرند. با شمارش معکوس کودکان سال تحویل سینمای کودک را با جیغ و هورا فریاد زدند تا گوشزدی باشد برای مسئولین برای این همه شوق و هیجان برای سینمای کودک.

حضور محمد سلوکی در میان بچه‌ها در خلال برنامه و پرسشی در خصوص حرکت بچه‌ها به سمت قله و پاسخ بچه‌ها که از ذهن کودکانه شان تراوش می‌کرد صحنه‌های جذابی را خلق کرد طناب، وسایل ایمنی، کیف خواب، لباس گرم از جمله پاسخی بود که بچه‌ها برای رسیدن به نوک قله نام بردند و در انتها پس از رسیدن به نوک قله با همون ذهن کودکانه یکی خولیدن را ترجیح داد و دیگری نصب پرچم کشورش و... محمد سلوکی با این پرسش بدنبال تفهیم شعار جشنواره بود یعنی بچه‌ها به سمت قله، این تلاش واقعا جذاب و ستودنی بود.

او گفت: برای رسیدن به قله باید آرزوی رسیدن به قله را داشته باشیم و برای فتح قله‌های موفقیت باید آماده باشیم، برای رسیدن به این موفقیت‌ها باید این مسیر را پیدا کنیم و به نوک قله برسیم...

به واقع سینمای کودک همان نوری است که پشت و پناه کودکان و نوجوانان سرزمین عزیزم ایران شده که می‌تواند در تبلور ذهن خلاق کودکان برای شکل گیری شخصیت فردی و به تبع آن جلوه‌های حضور و نقش آفرینی در جامعه نقش اساسی ایفا کند.

من که کودک درونم در ایام برگزاری جشنواره بیدار شده به امید اینکه در این ایام به تماشای فیلم‌های خوب سینمای کودک بنشینیم و شاهد اتفاقات هیجان انگیز باشیم. بچه‌ها به سمت قله...

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته