دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توسعه صنعتی‌سازی ساختمان با اجرای طرح مسکن ۲۵ متری

توسعه صنعتی‌سازی ساختمان با اجرای طرح مسکن ۲۵ متری
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران تأکید کرد: ساخت مسکن اقتصادی(۲۵ متری) بر پایه علم و فناوری روز و بر پایه صنعتی ساخته می شود.
کد خبر : 872404

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خشایار باقر پور، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی در نشست خبری با توجه به ضرورت ساخت خانه‌های کوچک متراژ گفت: صنعتی سازی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در طرح ساخت مسکن ۲۵ متری طی ۲ سال تحقیق به نتیجه رسید  و در نهایت مسکن اقتصادی(۲۵ متری)  صنعتی ساخته می شود.  

باقرپور گفت: برای تدوین طرح مسکن اقتصادی (مسکن ۲۵ متری) بیش از ۲ سال و نیم کار میدانی انجام شده که در نهایت با الزام ورود علم و تکنولوژی به ساخت این مدل از مسکن، قرار است خانواده‌های کم جمعیت اقامتی در شأن یک زندگی ایده آل در این مدل از مسکن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن ۲۵ متری هیچ تقابلی با شهرداری و نهاد‌های دولتی ندارد و به طرح‌های دولت نیزهیچ ارتباطی ندارد و متعلق به بدنه تعاون کشور و در راستای تسهیل امور ازدواج طراحی شده، گفت: ساخت پروژه‌های عمرانی واحد‌های مسکونی ارزان قیمت و اقتصادی بعد از صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری اجرایی می‌شود و با توجه به آنکه این پروژه‌ها در قالب هتل است مجوز‌های آن با همکاری وزارت میراث فرهنگی و شهرداری است که آن‌ها هم موافقت خواهند کرد.

صف خرید مسکن ۲۵ متری

به گفته باقرپور؛ مسکن اقتصادی بحث چالش‌برانگیزی است که در بخش‌های مختلف منجر به وجود آوردن نقطه نظرات متعدد شده است. تا این لحظه برای مسکن اقتصادی نزدیک به ۱۰ هزار واحد، صف خرید ایجاد شده و بسیاری از متقاضیان شخصیت‌های حقوقی دولتی هستند که برای افراد تحت پوشش خود متقاضی این محصول هستند. اتحادیه به دنبال تولید مفهوم جدیدی از مسکن هستیم. اکنون نیز همان مسیر روز نخست را بدون ذره‌ای تغییر جلو می‌بریم و از تمامی ضوابط قانونی و آنچه که حاکمیت مشخص کند، تمکین خواهیم کرد.

مسکن

این مسئول و فعال در بخش تعاون مسکن با تأکید براینکه برای تدوین این طرح، بخشی از آمار‌ها مورد بررسی قرار داده شده و متوجه شدیم قشر جامعه جوانان که در شرف ازدواج هستند به طور ویژه‌ای آسیب می‌بینند؛ ادامه داد: میانگین سن ازدواج در مردان به ۳۰ سال رسیده و در استان‌های تهران و البرز حتی از این عدد نیز بیشتر است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث این اتفاق می‌شود، بحث تامین مسکن است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران ادامه داد: در تورم قیمت مسکن، یک جوان یا زوج جوان حتی اگر هر دو نفر نیز شاغل باشند تامین و حفظ مسکن برایشان کار ساده‌ای نیست.

موضوع قانونی در ساخت خانه‌های ۲۵ متری

باقرپور درباره مسائلی که پیرامون این طرح پیش آمده است، گفت: یک مساله قانونی پروانه ساخت است که به خانه زیر ۳۵ متر پروانه ساخت داده نمی‌شود. به همین دلیل برای این طرح از ابتکار قرابت مفهوم اقامت و سکونت استفاده شد. مجتمع اقامتی ساخته که برای سکونت از آن استفاده می‌شود. ما برای دریافت زمین یا تسهیلات بانکی دولتی هیچ برنامه‌ای نداشتیم و نداریم.

وی تاکید کرد: این آپارتمان‌ها با پروانه هتل ساخته می‌شود و تابع قوانین آن است. ما باید برای اسکان افراد مجرد نیز باید برنامه‌ریزی داشته باشیم که این مساله را در فرصت‌های دیگر دنبال خواهیم کرد. برای تولید پایلوت بین ۳۰ تا ۴۰ هزار واحد آپارتمان ساخته خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران خاطرنشان کرد: اولین قرارداد برای ساخت مسکن اقتصادی را منعقد می‌کنیم و زمین مناسب برای ساخت ۲۰ هزار واحد تامین شده است.

باقرپورتأکید کرد:مسکن کوچک‌متراژ و اجرای طرح مسکن اقتصادی(مسکن ۲۵ متری) نه به عنوان یک انتخاب که به عنوان یک الزام مطرح است و باید آن را در سبد مصرف برای جامعه هدف قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته