دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مهر 1402 - 19:09

سرپرست تیم ملی موی تای: کسب پنج مدال در مسابقات جهانی موی تای با بضاعت موجود شاهکار بود

سرپرست تیم ملی موی تای: کسب پنج مدال در مسابقات جهانی موی تای با بضاعت موجود شاهکار بود
سرپرست تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی موی تای جوانان جهان گفت: کسب ۵ مدال نقره و برنز در چنین آوردگاه بزرگ و معتبری، آن هم توسط ورزشکارانی که از هرگونه حمایت و امکانات بی بهره بودند، شاهکار محسوب می‌شود.
کد خبر : 874234

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد انجدانی سرمربی باسابقه تیم های ملی موی تای ایران در ادوار گذشته و سرپرست تیم اعزامی به مسابقات جوانان جهان در ترکیه درباره سطح کیفی این پیکارها عنوان کرد: بیش از ۱۰۰۰ موی تای کار از ۱۰۰ کشور جهان در بالاترین سطح آمادگی ممکن در این دوره از مسابقات شرکت داشتند و مبارزات بسیار سنگین برگزار شد. به عنوان مثال روسیه، یکی از قدرت های برتر موی تای جهان با ۱۳۵ ورزشکار زیر پرچم ایفما در این رویداد حاضر شده بود که نشان می داد تا چه حد رقابتها برایشان مهم است. تیم میزبان یعنی ترکیه هم با کسب عنوان قهرمانی این دوره ثابت کرد که سرمایه گذاری آنها روی این رشته نتیجه بخش بوده و حالا همه دنیا به این کشور به چشم یک مدعی نگاه می کنند.

انجدانی سپس در خصوص کیفیت میزبانی رقابت‌ها اظهار کرد: متاسفانه این بخش اصلاً تعریفی نداشت و صدای اکثر کشورها درآمده بود. ما در چند مرحله به این مساله اعتراض کردیم و مسئولان برگزاری مسابقات عنوان کردند که از این همه استقبال خودشان هم غافلگیر شده اند.

وی درباره عملکرد تیم ایران عنوان کرد: ناداوری در برخی اوزان به ضرر تیم ما تمام شد. ما می توانستیم نمایندگان بیشتری در فینال داشته باشیم. با این حال با بضاعت موجود و در نظر گرفتن همه جوانب، می توان گفت که کسب همین ۵ مدال نقره و برنز یک شاهکار محسوب می شود. فراموش نکنیم که این جوان ها حتی از شرکت در یک اردوی آماده سازی محروم بودند؛ حالا حمایت مالی از سوی دستگاه های ذیربط پیشکش! 

انجدانی تاکید کرد: امیدوارم شرایط به گونه ای پیش رود که تکلیف این رشته در کشور زودتر مشخص و وزیر جدید با مساعدت لازم، شرایط را برای فعالیت رسمی موی تای IFMA فراهم سازد. آنچه مسلم است این رشته در کشور از جمعیت بالایی از گذشته تا بحال برخوردار بوده و  مطمئنا در صورت حمایت و توجه از سوی دستگاه ورزش کشور می تواند دوباره مثل گذشته به اوج بازگشته و قهرمانان غیرتمند آن در میادین مهم برای کشورهای قدر و مدعی، خط و نشان بکشند.

وی یادآور شد: لازم می دانم از جواد نصیری نماینده موی تای IFMA در ایران و نایب رییس فدراسیون آسیایی که با وجود موانع و مشکلات متعدد، از جان و دل برای اعتلای موی تای ایران مایه گذاشته، تشکر کنم و امیدوارم هم او و هم جامعه واقعی موی تای بالاخره به حق واقعی خود برسند. در پایان نیز برای تنها نماینده موی تای ایران در کامبت گیمز ریاض یعنی مسعود عبدالمالکی آرزوی موفقیت کرده و امیدوارم با کسب خوش رنگ ترین مدال نشان دهد که موی تای می تواند به عنوان یک بازوی قدرتمند در بهبود شاخص مدال آوری و ارتقاء جایگاه ایران در رویدادهای مهم این چنینی، سهم به سزایی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته