دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست دانشگاه خانه گفت‌وگو مطرح شد؛

۷۰ درصد شهدا در غزه کودکان و زنان هستند/ این جنگ گسترش پیدا خواهد کرد

۷۰ درصد شهدا در غزه کودکان و زنان هستند  این جنگ گسترش پیدا خواهد کرد
ابوشریف نماینده جهاد اسلامی گفت: شاهد حمله دیوانه‌وار اسرائیل به نوار غزه هستیم که با تشویق و حمایت آمریکا این کار انجام می‌شود و تا الآن ۶ هزار نفر در غزه شهید شدند و جنازه‌ها هنوز زیر آوار هستند و ۷۰ درصد شهدا کودکان و زنان هستند.
کد خبر : 875054

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در جلسه خانه گفت‌وگو ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران اظهار کرد: نهاد‌های امنیتی و نظامی اسرائیل در عملیات «طوفان الاقصی» به‌شدت ضربه خوردند و رژیم صهیونیستی تنها دولتی است که ارتش آن دولت را بنا نهاده است بنابراین، این رژیم به نهاد‌های امنیتی خود بیش از نهاد‌های سیاسی تکیه و اعتماد دارد و عملیات طوفان الاقصی این اعتماد را از بین برد به همین دلیل امریکا وارد صحنه شده است تا از فروپاشی اسرائیل جلوگیری کند و این عملیات یک ضربه واقعی به ساختار رژیم صهیونیستی وارد کرد.

۷۰ درصد شهدا در غزه کودکان و زنان هستند/ این جنگ طولانی و گسترش پیدا خواهد کرد/ جنگ زمینی آغاز خواهد شد

ابوشریف بیان کرد: ما در این عملیات اهداف متعددی داشتیم که یکی از این اهداف احیایی امت اسلامی بود که محقق شد، در سال‌های گذشته تلاش می‌کردند که امت را به فساد بکشانند، ادیان را از بین ببرند و جوانان را دچار فساد کنند و تمام ملت‌ها و حکومت‌ها را جوری دچار فساد کنند که وانمود کنند دین جدید بر منطقه حاکم شده است و این را می‌خواستند از طریق قرارداد‌های ابراهیمی و با عادی‌سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل به ما تحمیل کنند؛ که خوشبختانه عملیات طوفان الاقصی این هدف را خنثی کرد.

ابوشریف تأکید کرد: یکی دیگر از دستاورد‌هایی که به دست آوردیم توقف روند عادی‌سازی عربستان با اسرائیل بود که از مهم‌ترین نتایج عملیات طوفان الاقصی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اسرائیل یک حلقه اساسی در زنجیره پروژه استعمار غرب در منطقه است به همین دلیل شاهد بودیم زمانی که این عملیات شروع شد تمامی غربی‌ها حمایت خود را از اسرائیل اعلام کردند و حتی سران برخی از کشور‌ها به اسرائیل سفر کردند و بایدن علناً اعلام کرد که حفظ اسرائیل مسئله امنیت ملی برای آمریکا است و در واقع حفظ اسرائیل معادل امنیت آمریکاست و در حقیقت حفظ سامانه شیطانی است که از سوی امریکا و غرب در منطقه گذاشته شده است.

ابوشریف در مورد وضعیت نوار غزه توضیح داد: در نوار غره وقتی جنگ شروع شد غربی‌ها اسرائیل را به انواع سلاح‌ها مسلح کرد و آمریکا پل‌هوایی برای ارسال انواع بمب‌ها به اسرائیل ایجاد کرد و در پنج روز اول نبرد ۴ هزار بمب را بر سر مردم در غزه ریختند.

نماینده جهاد اسلامی اظهار کرد: شاهد حمله دیوانه‌وار اسرائیل به نوار غزه هستیم که با تشویق و حمایت آمریکا این کار انجام می‌شود و تا الآن ۶ هزار نفر در غزه شهید شدند و جنازه‌ها هنوز زیر آوار هستند و امکانات برای بیرون آوردن آن‌ها نیست و ۷۰ درصد شهدا کودکان و زنان هستند و ۵ درصد خانه‌های مسکونی به‌طور کامل ویران شدند، ولی ساختار نظامی و زیربنای حماس و جهاد اسلامی خوشبختانه تا الآن زیان ندیده است.

ابوشریف ادامه داد: در این نبرد تمامی ارزش‌های انسانی، اخلاقی و آزادی رسانه‌ای زیر پا گذاشته شد و از بین رفت و همه این‌ها برای حفظ رژیم صهیونیستی انجام شد. هزاران کودک فلسطینی، شهید شدند، سوختند یا مجروح شدند، اما کسی آن‌ها را ندید و توجه نکرد و این سقوط ارزش‌های اخلاقی، انسانی و حقوق بشری بود و همه ما شاهد بودیم که فقط ادعای آزادی بیان دارند و به رسانه‌هایشان اجازه ندادند حتی یک خبر در مورد غزه منتشر کنند.

وی در مورد مؤلفه‌های این جنگ که چرا اتفاق افتاد عنوان کرد: اول اینکه از ۱۰۷ سال قبل تا الآن سرزمین فلسطین اشغال شده است و دوم ۸۰ قطعنامه بین‌المللی از سوی سازمان ملل درباره فلسطین صادر شد که هیچ‌کدام آن‌ها اجرا نشده است و مردم فلسطین از قبل نیز می‌خواستند به خاطر فشار‌ها و محدودیت‌هایی که بود دست به این نبرد بزنند.

ابوشریف تصریح کرد: این نبرد دستاورد‌های خوبی داشت و باید روند آن را ادامه دهیم چراکه غزه خط اول امنیت امت اسلامی است، چون مصر به اسرائیل نزدیک است و بعد از آن لبنان و عراق قرار دارند تا به مرز‌های ایران برسد بنابراین مسئله غزه خط دفاع امت اسلامی است که باید حفظ شود. این نبرد واقعی، طولانی است و باید همه اعم از شیعه، سنی، عرب، ایرانی مصری در آن حضور داشته باشند.

در ادامه نشست دانشگاه خانه گفت‌وگو رستمی استاد دانشگاه آزاد بیان کرد: ازنظر تاریخی بیشترین پیامبران برای قوم یهود آمدند و بیشتر پیامبران به دست یهودیان به شهادت رسیدند و قصی‌ترین مردم یهودیان هستند و حتی مسحیان این ویژگی‌ها را ندارند، اما سؤال این است که چرا در کنفرانس مصر، غزه، جهاد اسلامی و ایران دعوت نشدند؟ و آیا جنگ در منطقه فراگیر خواهد شد؟ و آیا در طوفان الاقصی جهاد اسلامی به شکل مستقیم شرکت داشتند؟ و آیا اسرائیل می‌تواند کسانی که در غزه زندگی می‌کنند را بیرون کند؟

ابوشریف در پاسخ به این سؤالات توضیح داد: در کنفرانس مصر قرار بود از کسانی دعوت کنند که خودشان می‌خواهند و مصر جهاد اسلامی را به رسمیت نمی‌شناسد و قطعاً آن را به کنفرانس دعوت نمی‌کند. اردن و کشور‌های عربی به شکل گروه تروریستی با جهاد اسلامی برخورد می‌کنند و کسانی دعوت شدند که مورد حمایت آمریکا بودند و حماس در قطر برای انجام کار‌هایی مثل مبادله گروگان‌ها حضور دارد و جنگ مطمئناً طولانی است و گسترش پیدا خواهد کرد و آمریکا وارد صحنه شده تا از حضور طرف‌های دیگر درگیری جلوگیری کند، اما طرف‌های مختلف در منطقه مستقل هستند و تحت تأثیر آمریکا قرار نخواهند گرفت و سید حسن نصرالله بخشی از هدایت نبرد در غزه را برعهده گرفته و هرلحظه امکان دارد که حزب‌الله لبنان باقدرت وارد صحنه نبرد شود، همچنین امکان دارد که محور مقاومت و کشور‌های عربی- اسلامی نیز وارد نبرد شوند.

ابوشریف گفت: جنش جهاد اسلامی فلسطین از ابتدا در جنگ غزه شرکت داشته است و نبرد با اسرائیل را متوقف نکرده و صهیونیست تلاش دارد که مردم غزه مهاجرت کنند ولی مردم غزه حاضر به ترک سرزمینشان نیستند و کشور‌های عربی به‌ویژه اردن و مصر این روند را قبول نمی‌کنند و اگر این اتفاق بیفتد در واقع منجر به انتقال مشکلات به این کشور‌ها می‌شود.

ابوشریف در مورد جنگ زمینی غزه تصریح کرد: تمام ارزیابی‌ها می‌گوید جنگ زمینی آغاز خواهد شد، اما سردرگمی در بین سران رژیم صهیونیستی و فرماندهان آن وجود دارد، به‌ویژه در ارتش و نیروی هوایی این رژیم و تا الآن ۴ نفر از ژنرال‌های آنها قبول نکردند به خدمت بیایند و ۱۶۹ خلبان مخالفت کردند که به صحنه جنگ وارد شوند که نشان دهنده وجود اختلافات در ارتش و سطوح سیاسی اسرائیل است.

وی در مورد پیش‌بینی تلفات و خسارات تأکید کرد: تلفات مادی و انسانی در رژیم صهیونیستی زیاد است و دو تانک و لودر تلاش کرند وارد غزه شوند که با مقاومت رزمندگان به عقب رانده شدند و بمب‌هایی که تا الآن در نوار غزه ریخته شدند نصف بمب اتم بوده است.

ابو شریف در مورد آتش‌بس گفت: اگر حمایت غرب نبود، اسرائیل تا این اندازه وقیح نمی‌شد و اعراب به دلیل همدستی حکامشان با اسرائیل مسئولیت دارند و نقش زیادی در تقویت این رژیم داشتند و الآن با حمایت‌های غرب و آمریکا اسراییل به یک رژیم فرا قانون تبدیل شده است و تنها مقاومت فلسطین و لبنان توانستند اسرائیل را ادب کنند.

وی درموردحماس تأکید کرد: حماس یک گروه مقاومت است و داعش نیست و تا الآن حماس حتی یک حرکت علیه امریکا و اروپا انجام نداده است با اینکه آن‌ها بسیار به فلسطینی‌ها ظلم کردند و انقدر به مقاومت ادامه خواهیم داد تا به پیروزی برسیم.

۷۰ درصد شهدا در غزه کودکان و زنان هستند/ این جنگ طولانی و گسترش پیدا خواهد کرد/ جنگ زمینی آغاز خواهد شد

در ادامه محمد قربانی گلشن آبادی، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: نفتالی بنت نامه‌ای برای یهودیان جهان نوشت که در آن از سرزمین‌های اشغالی و آسیب‌های رژیم صهیونیستی به یهودیان گزارش می‌دهد که اگر شرایط به آن سمت پیش رود عمر رژیم صهیونیستی کوتاه خواهد بود برای اینکه آینده بر اساس امروز نگارش کنیم باید منطقه غرب آسیا را بر اساس بقای اسرائیل تنظیم کنیم بنابراین باید گروه‌های مقاومت در منطقه و فرامنطقه مورد هدف قرار بگیرند پس اگر حماس به رژیم صهیونیستی حمله نمی‌کرد قطعاً اسرائیل در هفته‌های اخیر به غزه حمله می‌کرد و طرح حمله به حماس ۱۵ ماه پیش طراحی شده بود و حماس و جهاد اسلامی عملیات پیش‌دستانه انجام دادند.

قربانی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود اگر حماس حمله نمی‌کرد اسرائیل پاسخ نمی‌داد غلط است، زیرا اسرائیل ۷ لشکر زرهی و مکانیزه در مرز‌ها قرار داده بود و ۶۰ درصد توان زره‌ای خود را در کرانه باختری گذاشته بود و این ایده که اگر حماس شروع به پرتاب راکد نمی‌کرد اسرائیل  با آن‌ها کاری نداشت، غلط است. ضمناً حماس و جهاد کاملاً مطلع شده بودند که اسرائیل در مهرماه به مقر‌های حماس حمله خواهد کرد، پس یک عملیات غافلگیرانه انجام داد و همینه اسرائیل را از بین برد و مهم‌تر از آن ۲۰ دقیقه گنبدآهنین را هک کرد و توانست ۴ هزار راکد پرتاب کند.

وی افزود: اسرائیل می‌خواهد یک نوار حائل در غزه ایجاد کند تا امکان پرتاب راکد نباشد و تمام دستگاه‌های ردیابی را در آن نوار قرار دهد تا از امکان پرتاب راکد جلوگیری کند.

وی ادامه داد: توان موشکی حزب‌الله ۱۷۰ هزار موشک است و اسرائیل به دنبال این است که نیرو‌های خود را از غزه خارج کند و فقط نوار حائل را ایجاد کند.

قربانی بیان کرد: ۶۰ درصد مردم غزه در پناهگاه زندگی می‌کنند و غزه ۴۰۰ کیلومتر تونل‌های زیرزمینی دارد که طراحی این تونل‌ها طوری است که به یکدیگر وصل نیست و به‌طور قطع اسرائیل ضعیف‌تر از سال‌های قبل شده است و با امید به نصرت الهی پیروزی اتفاق خواهد افتاد.

۷۰ درصد شهدا در غزه کودکان و زنان هستند/ این جنگ طولانی و گسترش پیدا خواهد کرد/ جنگ زمینی آغاز خواهد شد

در این نشست سعد الله زارعی کارشناس روابط بین‌الملل در مورد بررسی اوضاع غزه و مقاومت گفت: عملکرد فعلی رژیم صهیونیستی شباهت به آدمی دارد که به مرحله جنون رسیده است و هیچ موضوعی برای آن اهمیت ندارد و در اثر این جنون هر کاری از آن برمی‌آید؛ بنابراین خیلی پیامد و منافع کاری که انجام می‌دهد را محاسبه نمی‌کند.

زارعی بیان کرد: چون تولد اسرائیل یک پدیده طبیعی نبود بنابراین بقای اسرائیل درگرو بازدارندگی در مقابل کشور‌های دیگر است یعنی تا زمانی اسرائیل باقی می‌ماند که بازدارندگی آن برقرار باشد و بن گوریون می‌گوید بازدارندگی سه عنصر دارد اول از لحاظ توان نظامی در یک مرتبه‌ای قرار داشته باشند که در جنگ و درگیری لجستیک پیروز شوند و دشمنان این را به رسمیت بشناسند. دیگر اینکه در مقابل دشمن بتوانی به‌گونه‌ای ورود کنید که قبل از اینکه دشمن حمله کند به آن حمله کنید و برنامه دشمن را قبل اجرا برهم بزنید و سوم اینکه ازنظر بنیان‌های فکری، فرهنگی و ذهنی دشمن را مغلوب کنید اگر این سه عنصر شکسته شود اسرائیل از بین خواهد رفت.

وی افزود: درصحنه جنگ غزه آنچه اتفاق افتاد همین مسئله است که حماس از اصل غافلگیری استفاده کرد و به محیط اسرائیل حمله و ضربه زد و روی این مسئله اسرائیل حساس بود، زیرا شکستن این حریم و حدود را به معنای پایان اسرائیل ارزیابی می‌کردند که این تحلیل درستی است و الآن حماس سیستم دفاعی اسرائیل که شامل فلاخن و پیکان، گنبدآهنین را قبل از عملیات از کار انداخته است و این غلبه تکنولوژی در اوج توانمندی اسرائیل اتفاق افتاده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: این سامانه‌ها تا حدود ۷۰ درصد می‌توانست راکد‌ها را کنترل کند و کارایی داشت و اسرائیل می‌توانست به ساکنان خود بگوید از امنیت شما محافظت می‌کنم تا اینکه حماس ضربه‌ای زد که این سامانه پرخرج اسرائیل از کار افتاد و دیگر کارایی نداشته باشد.

زارعی تأکید کرد: از بعد اطلاعاتی اسرائیل ۶ سامانه اطلاعاتی داخلی و خارجی و تخصصی دارند و برخی از آن‌ها معروف نیز هستند مانند موساد، که حتی اطلاعات حساس (MI۶) را تأمین می‌کند و تمام سرویس‌های اطلاعاتی دنیا از جمله سرویس‌های اطلاعاتی عربی با آن قرارداد دارند و در حوزه اطلاعاتی ادعا می‌کردند رقیب ندارند در حالی که حماس توانست کار عظیم لجستیک خود را از چشمان سیستم اطلاعاتی اسرائیل مخفی کند و آن‌ها را به چالش اساسی بکشد و تمام ادعا‌های سرویس اطلاعاتی اسرائیل را زیر سؤال ببرد.

وی ادامه داد: از میان این همه نظامی که حماس دستگیر کرده، ۳۴ نفر از آن‌ها سرتیپ هستند و هزاران نفر آنها توسط نیرو‌های حماس تار و مار شدند  بنابراین پیروزی اسرائیل در این صحنه محال است.

زارعی بیان کرد: در مورد حمله زمینی شواهد نشان می‌دهد که اسرائیل در حمله زمینی مصمم است و همه تلاش‌ها این است که حمله زمینی صورت نگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته