دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیئت علمی دانشگاه پاسخ می‌دهد؛

رمز تاب‌آوری کسب‌و‌کارهای نو در بازار ایران چیست؟

رمز تاب‌آوری کسب‌و‌کارهای نو در بازار ایران چیست؟
رئیس اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه شریف اعلام کرد: آموزش صاحبان کسب و به‌کارگیری سیستم‌های نوین و هوش مصنوعی برای تقویت کسب‌وکار‌های نو با ایجاد شناخت و آماده‌سازی آنها برای شرایط سخت رمز تاب‌آوری کسب‌و‌کارهای نو در بازار ایران است.   
کد خبر : 875779

گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ نوسان‌های اقتصادی و شرایط خاص بازار ایران راه ادامه حیات برای بسیاری از کسب و کارهای نوپا را ناهموار می کند؛ اما آیا تنها عامل شکست نوسانات اقتصادی است؟ رمز تاب‌آوری این کسب و کارها در بازار چیست؟

علی مروی، تحلیلگرمسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا  درباره دلایل نبود رشد کافی کسب‌و‌کارهای خرد در اقتصاد ایران گفت: در بسیاری از موارد ورود کسب و کار‌ها به بازار کشورمان شبیه انتقال گیاه نوکاشته از گلخانه به طبیعت است؛ صاحبان این مشاغل در مورد مقابله با خطرات و شرایط سخت بازار اطلاعات کافی نداشته و توان مالی کافی نیز برای دوام آوردن در شرایط سخت ندارند. 

وی ادامه داد: در این بین برخی رقبای سنتی و باسابقه نیز با رفتار غیراقتصادی باعث ضربه شدیدتر به این کسب وکار‌ها می‌شوند؛ آنها شناخت بیشتری از بازار دارند و از توان مالی بالاتری برای تاب آوری در شرایط سخت برخوردارند؛  با این تفاسیر با شیوه‌های خاص خود در بازار فعالیت می کنند. رمز تاب‌آوری کسب‌و‌کارهای نو در بازار ایران، آموزش صاحبان کسب و همینطور به‌کارگیری سیستم‌های نوین و هوش مصنوعی برای تقویت کسب‌وکار‌های نوپا ایجاد شناخت و آماده سازی آنها برای شرایط سخت حائز اهمیت است.   

راه حل حمایت از کسب وکارهای خرد چیست؟

این عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: شرایط نبود اطمینان حاکم در اقتصاد ایران و نوسان‌های شدید بازار از دیگر عوامل فشار بر کسب‌وکار خرد و نوپاست. اعطای وام‌های سنگین و پربهره نیز راه حل حمایت از کسب وکارهای خرد نیست؛ بلکه  آنها را با بدهی‌های سنگین و ناامید کننده مواجه می‌کند.

 رئیس اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه شریف تأکید کرد: باید سعی کنیم در شرایط دیگری مانند اخذ مالیات و بیمه کاری از آنها حمایت کنیم. بسیاری از کسب وکار در بدو ورود به بازار با شرایط سخت مالیاتی و همینطور مسائل پیچیده بیمه‌ای مواجه می‌شوند و این موضوع یکی از دلایل عدم موفقیت آنهاست. 

وی تاکید کرد: در اقتصاد ایران و همینطور اقتصاد جهانی اولین و بهترین راه حل برای تقویت کسب‌وکارهای خرد متصل کردن آنها به کسب وکارهای متوسط و به تبع آن اتصال آنها به کسب‌وکارهای بزرگ است و این امر باید با توجه به وجود نیاز در صنایع بزرگ و وجود تخصص در شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود. 

تیتر تنظیم می شود

تاثیر هوش مصنوعی بر شناخت و پیش‌بینی مخاطرات اقتصادی کسب‌وکار‌های نوپا

 رئیس اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه شریف در مورد به‌کارگیری سیستم‌های نوین و هوش مصنوعی برای تقویت کسب‌وکار‌های نوپا به آنا گفت: در یک آزمایش تحقیقاتی ما از جمعی از صاحبان کسب‌وکار خواستیم در محیط شبیه‌سازی شده توسط هوش مصنوعی فعالیت کنند تا واکنش‌های آنان در شرایط مختلف بررسی شود. نتیجه کاملاً امیدبخش بود؛ اما این موضوع صرفا در محیط آزمایشگاهی بود و در آینده انتظار پیشرفت در این زمینه را داریم.

نقش دانش‌بنیان‌ها در تقویت کسب‌وکار‌های نوپا و خرد

مروی  گفت: با توجه به نوع فعالیت دانش‌بنیان‌ها و تخصص آن‌ها در فناوری می‌توان در حوزه بازاریابی و فروش برای کمک به کسب‌وکار‌های خرد بهره گرفت. همچنین این شرکت‌ها در فراهم کردن سرمایه و مشاوره فنی برای کسب‌وکار‌ها نیز می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته