دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازار سکه التهابی نخواهد بود

بازار سکه التهابی نخواهد بود
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت:‌ روند افزایش و کاهش سکه فعلاً با توجه به اخبار جدید ادامه خواهد داشت؛ اما مانند قبل، قیمت‌ در بازار افزایش مداوم نخواهد داشت و نباید بیش از این به کاهش قیمت‌ امید داشت؛ چراکه بازار روند عادی خود را طی می‌کند و التهابی نخواهد بود.  
کد خبر : 875850

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حالی هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید روز گذشته (یکشنبه) ۲۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله و نسبت به روز قبل (شنبه) ۵۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته، انتظارات برای ادامه ریزش قیمت این محصول بیشتر شده است. 

آیا کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت؟

درهمین رابطه  نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا گفت: در شرایط فعلی امکان پیش بینی دقیق بازار وجود ندارد؛ قیمت‌های فعلی در بازار طلا و جواهر تحت تاثیر اخبار سیاسی-اقتصادی قرار دارد. مسائل جنگ غزه و التهابات خاورمیانه بر روی قیمت طلا در بازار جهانی نیز تاثیر گذاشته است به طوری‌که قیمت جهانی طلا طی دو هفته گذشته حدود ۱۰۰ دلار افزایش یافت.

وی ادامه داد: به تبع آن بازار‌های داخلی کشور‌ها نیز دچار افزایش قیمت شدند که این افزایش قیمت اوج گرفته و اکنون کمی کاهش یافت. این روند افزایش و کاهش فعلا نیز با توجه به اخبار جدید ادامه خواهد داشت؛ اما دیگر مانند قبل که بازار افزایش مداومی داشت نخواهد بود و نباید به کاهش قیمت‌ها بیش از این امید داشت؛ چراکه بازار روند عادی خود را طی می کند، اما التهابی نخواهد بود.  

بذرافشان تاکید کرد: در شرایط فعلی تا پایان هفته انتظار حداکثر یک تا پنج درصد نوسان در قیمت بازار طلا را داریم و به نظر من از این بیشتر نخواهد بود مگر اینکه از خاورمیانه اخبار متفاوتی منتشر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته