دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رستمی در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

احتمال ارائه آیین‌نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی

احتمال ارائه آیین‌نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با حفظ شتاب و تلاش‌های جامعه دانشگاهی امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد ارائه آیین‌نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.
کد خبر : 875954

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره آخرین وضعیت اصلاح آیین‌نامه ارتقای اساتید اظهار کرد: تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اصلاح آیین‌نامه ارتقا جدید نیست؛ چراکه ایشان چندین بار چنین خواسته‌ای را از مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های آموزش عالی برای طراحی و ریل‌گذاری حرکت علمی کشور و استادان دانشگاه مطالبه‌ کرده‌اند. 

وی افزود: مطالبات مؤکد رهبری در راستای حرکت پژوهش کشور و تلاش‌های علمی دانشمندان و تحقیقات دانشگاه‌های کشور معطوف به حل نیاز‌های جامعه است. 

رستمی تصریح کرد: مطالبه رهبری در کنار حفظ رقابت علمی و حضور در کشور‌های تولیدکننده دانش در دنیا و مرجعیت علمی معنای خاصی را به گوش دانشگاهیان می‌رساند. 

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: پس از مطالبات رهبری در زمینه اصلاح آیین‌نامه ارتقای اساتید، دستگاه‌های اجرایی آموزش عالی مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری برای تسریع در اصلاح آیین‌نامه اقداماتی را انجام داده‌اند، در حال حاضر ۲ تا ۳ آیین‌نامه نمونه در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده که مجموع آن‌ها منجر به طرح آیین‌نامه مناسب با حفظ شتاب رقابت علمی و مرجعیت علمی می‌شود و تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه‌ها را در راستای ریل نیاز‌های کشور و ارتباط با مسائل جامعه طراحی می‌کند. 

رستمی اضافه کرد: با حفظ شتاب و تلاش‌های جامعه دانشگاهی امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد ارسال آیین‌نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته