دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آبان 1402 - 15:08
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی مطرح کرد؛

تأثیر نخبگان دانشگاهی در شکل‌گیری تمدن اسلامی

تأثیر نخبگان دانشگاهی در شکل‌گیری تمدن اسلامی
مرتضی قاسمی عنوان کرد: تأثیرگذاری نخبگانی تا شکل‌گیری تمدن اسلامی باید از دانشگاه‌ها صورت بگیرد.
کد خبر : 876137

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی قاسمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در یازدهمین جلسه شورای این دانشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد خمین اظهار کرد: به‌عنوان استادان و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی بر مبنای منویات مقام معظم رهبری، باید آغازگر تغییرات و تحولات اساسی در سطح جامعه باشیم.

وی اضافه کرد: تأثیرگذاری نخبگانی تا شکل‌گیری تمدن اسلامی باید از دانشگاه‌ها صورت بگیرد و از لحاظ فرهنگی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری فضای نخبگانی جامعه را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی سه محور راهبری تعریف شده که دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی، «پرورش‌گر و توسعه‌دهنده فضای انقلابی»، «سرآمد و پاسخ‌گو» و «کارآمد و پایدار» خواهد بود.

قاسمی با تأکید بر مشارکت‌سازی مؤثر در تمدن‌سازی اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب و پاسخگویی به چالش‌های حال و آینده جامعه به بیان فرآیند پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی در نگاه مقام معظم رهبری پرداخت و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین مراحل پنج‌گانه تحقق اهداف انقلاب اسلامی و نسبت آن با الگوی پیشرفت فرمودند: «مرحله نخست در این فرآیند، شکل‌گیری انقلاب اسلامی است و پس از آن باید بلافاصله نظام اسلامی تشکیل شود که هنر بزرگ امام خمینی(ره) نیز ایجاد نظام اسلامی بود.»

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی مرحله سوم را که اکنون در آن قرار داریم، «تشکیل دولت اسلامی» یعنی دولتی براساس الگو‌ها و معیار‌های کاملاً اسلامی خواندند و افزودند: «تا وقتی این مرحله به‌طور کامل محقق نشده، نوبت به «تشکیل جامعه اسلامی» نمی‌رسد و در این صورت، موضوع سبک زندگی اسلامی نیز صرفاً در سطح گفتمان‌سازی در جامعه باقی خواهد ماند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گام نهایی در مراحل پنج‌گانه اهداف انقلاب اسلامی را تحقق «تمدن اسلامی» دانستند و ادامه داد: ایشان فرمودند که تمدن اسلامی، کشورگشایی نیست؛ بلکه به معنای تأثیر پذیرفتن فکری ملت‌ها از اسلام است.

قاسمی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و غزه تبیین کرد: سال‌ها توطئه صهیونیست‌ها و آمریکا درباره عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه با اجرای عملیات «طوفان‌الاقصی» به هم ریخت.

وی تشریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی از سر استیصال و ناتوانی این رژیم در مواجهه با رزمندگان فلسطینی است و در اتفاقات اخیر در غزه جریان حق و باطل کاملاً روشن و مرزبندی شده و اینجاست که مشخص خواهد شد چه افراد، جریان‌ها یا دولت‌هایی همراه شیطان هستند.

فلسطین، مبحث اصلی جهان اسلام است

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم درباره بحران اخیر در فلسطین و غزه و جنایات رژیم صهیونیستی گفت: مسئله امروز فلسطین، مبحث اصلی جهان اسلام است و نابودی رژیم صهیونیستی مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

حجت‌الاسلام رسول ظرافت تشریح کرد: هدف بنیادین دین اسلام ساختن جامعه قرآنی است که قائل به دو شالوده توحید و عدل بوده، عدالت یکی از مبانی، اصول دین و یکی از رسالت‌های پیامبران به شمار می‌آید.

به گزارش آنا، در ادامه این نشست رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی درباره جذب نودانشجویان، وضعیت موظفی تدریس و اضافه تدریس اعضای هیئت‌علمی، طرح تعاون استانی، دستیاران آموزشی، هیئت‌علمی وابسته و استادان حق‌التدریس، بستن حساب‌های مالی، عملکرد یک ماهه بودجه، مطالبات دانشجویی و کارنامه به ارائه گزارش واحد و مرکز آموزشی مربوطه پرداختند و درباره این مسائل بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته