دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آموزش عالی در دانشگاه‌های مسیحی محکوم به شکست است؟

آموزش عالی در دانشگاه‌های مسیحی محکوم به شکست است؟
مناقشات بر سر آینده دانشگاه‌های مذهبی در حوزه مسیحیت طی چند سال گذشته جنجال‌هایی به پا کرده است و لزوم بازنگری در خصوص محتوای درسی و میزان شهریه دریافتی توسط نهادهای آموزشی فعال در این حوزه توسط دانشجویان مطرح شده است.
کد خبر : 877810

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، چشم‌انداز آموزش عالی متحول می‌شود و زمان بررسی‌های عمیق‌تر درباره آینده کالج‌ها و دانشگاه‌های مذهبی مسیحیان فرا رسیده است.

در چند سال گذشته آموزش عالی مؤسسات مسیحی در مرکز طوفانی از جنجال و رسوایی بوده است. کالج‌ها نیز با اتفاقاتی مانند رسوایی دانشگاه بلوز و فرآیند‌های پذیرش کورکورانه به آتش این ماجرا دامن زده‌اند.

در رسوایی مورد اشاره، این اعتراض مطرح شد که وعده پذیرش دانشجو بر اساس شایستگی محقق نشده و ثروت خانوادگی ملاک قرار گرفته است.

با ادامه روند افزایشی شهریه در کالج‌های همه رشته‌ها، ثبات بلندمدت آموزش عالی مسیحی در ایالات متحده مورد تردید قرار گرفته است. کاهش گرایش مذهبی در آمریکا احتمالاً منجر به کاهش تعداد دانشجویانی می‌شود که به دنبال پذیرش در دانشگاه‌های مذهبی هستند.

پرسش دانشجویان و والدین این است که آیا هزینه کردن برای کالج ارزشش را دارد؟ و نیز به این می‌اندیشند که کدام نوع دانشگاه بهترین تجارب درسی و فرهنگی را برای آن‌ها رقم خواهد زد. البته که پاسخ مشخصی برای این پرسش‌ها وجود ندارد.

چشم‌انداز تحصیلات عالی مسیحی در آمریکا می‌تواند بسیار اسفناک به نظر برسد. در سال ۲۰۱۱، کلایتون کریستنسن، استاد دانشگاه هاروارد، پیش‌بینی کرد «نیمی از دانشگاه‌های آمریکا طی ۱۰ تا ۱۵ سال تعطیل یا ورشکسته خواهند شد» البته، اگر پیش‌بینی کریستنسن درست از آب درمی‌آمد، باید امروز شاهد تعطیلی و ادغام گسترده دانشگاه‌ها بودیم، اما اکثر آن‌ها همچنان در حال فعالیت هستند.

در این میان برخی از کالج‌ها، از جمله کالج‌های کوچک مذهبی، در حال پیشرفت هستند. این کالج‌ها در خدمت دانشجویانی خواهد بود که می‌خواهند تجربه دانشگاهی همراه با مبانی مذهبی داشته باشند به‌طوری که احترام به ایمان آن‌ها در برنامه درسی‌شان حفظ شود و حتی بازتاب‌دهنده آن باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته